• Gratis en gemakkelijk retourneren
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9.4
  • Meer dan 100.000 parts in het assortiment
  • Makkelijk uw onderdelen vinden?
    Bekijk onze technische tekeningen! Klik hier

CDI / ECU / Bobine-CDI

Welkom bij ons aanbod CDI's, ECU's en gecombineerde Bobine-CDI's! In deze sectie vind je alles wat je moet weten over deze essentiële onderdelen van je scooter of brommer. Hieronder bespreken we waarom een gecombineerde bobine-CDI belangrijk is en geven we inzicht in het verschil tussen een ECU en een CDI. Ook laten we je zien hoe je kunt controleren of je ECU of CDI kapot is en hoe je deze zelf kunt vervangen.
CDI / ECU + bobine-cdi
Filters
Tonen als Rooster Lijst

Producten 1-30 van 338

Pagina
per pagina
Van laag naar hoog sorteren
Filters
Tonen als Rooster Lijst

Producten 1-30 van 338

Pagina
per pagina
Van laag naar hoog sorteren

Waarom een gecombineerde bobine-CDI?

Een gecombineerde bobine-CDI is een belangrijk onderdeel van het ontstekingssysteem van je scooter of brommer. Deze geïntegreerde unit combineert de functies van een CDI (Capacitor Discharge Ignition) en een bobine, waardoor je ontstekingssysteem efficiënter en betrouwbaarder wordt. Met een gecombineerde bobine-CDI profiteer je van een krachtigere vonk, wat resulteert in een betere verbranding en prestaties van je voertuig.

Wat is het verschil tussen een ECU en een CDI?

Een ECU (Engine Control Unit) en een CDI (Capacitor Discharge Ignition) zijn beide elektronische controle-eenheden die verantwoordelijk zijn voor het reguleren van de ontsteking en brandstofinjectie in een voertuig. Het belangrijkste verschil tussen beide is hun functie en toepassing. Een CDI is specifiek gericht op het reguleren van de ontsteking, terwijl een ECU een breder scala aan functies heeft, waaronder het aansturen van de brandstofinjectie, het monitoren van sensoren en het beheren van andere motorparameters.

Functie en toepassing

Een CDI is primair verantwoordelijk voor het genereren van de ontstekingsvonk op het juiste moment, terwijl een ECU een meer uitgebreide rol speelt bij het beheren en optimaliseren van de motorprestaties. Het juiste component kiezen voor je voertuig is essentieel voor een optimale werking.

Hoe weet je of je ECU of CDI kapot is?

Het kan soms lastig zijn om te bepalen of je ECU of CDI defect is, maar er zijn enkele veelvoorkomende symptomen die kunnen wijzen op een probleem. Deze kunnen onder meer zijn: moeilijk starten, haperende motorprestaties, onregelmatige stationairloop, en storingen in het brandstofverbruik. Als je een van deze symptomen ervaart, is het raadzaam om je ECU of CDI te laten controleren door een professionele monteur.

ECU of CDI zelf vervangen

Als je vermoedt dat je ECU of CDI defect is en je hebt ervaring met het vervangen van elektronische componenten, dan kun je ervoor kiezen om deze zelf te vervangen. Zorg ervoor dat je de juiste vervangende unit kiest die compatibel is met je scooter of brommer. Raadpleeg indien nodig de handleiding van je voertuig of neem contact op met een deskundige voor advies. Volg altijd de juiste veiligheidsprocedures en zorg ervoor dat de accu is losgekoppeld voordat je met de vervanging begint.