Ontstekingsset BGM PRO 12V Touring elektronisch-,versie voor grote diameter20/24mm conus (PK krukas) Vespa Smallframe V50,50N,V90,PV,ET3,PK S 1600g gebruikt om om te bouwen naar elektronische ontsteking
De BGM PRO-ontstekingsset gemaakt van hoogwaardige componenten voor een dubbele ombouw van de Vespa naar een onderhoudsvrije, krachtige en betrouwbare ontstekings-dynamo-eenheid en een versterkte krukas voor de Vespa PK XL-modellen.
Deze set is voor de Vespa Smallframe-modellen met een kleine dynamokegel. Dit omvat alle V50, 50N, SS50, SR50, SS90, V90, 90 Racer, V100, PV, ET3, PK S-modellen. Deze hebben nog steeds een kleine (Ø19mm) kegel die niet bestand is tegen hoge belastingen. Met deze kit kun je zowel ombouwen naar elektronische ontsteking als naar de stabielere krukas van de PK XL-modellen!
EIGENSCHAPPEN
- < li>
goede concentriciteit
meer vermogen
betere acceleratie
helder licht, zelfs bij stationair draaien
- < p>spanningsgestabiliseerd 12 volt elektrisch systeem
onderhoudsvrije en betrouwbare elektronische ontsteking
start onmiddellijk
lichter, gebalanceerd magneetwiel voor grote kegel (Ø20/24mm in plaats van Ø19mm)
Dynamo en spanningsregelaar
De BGM PRO-set is gebaseerd op een modern elektrisch systeem aan boord met een spanningsregelaar. De dynamo heeft een aangepaste spoelbedrading en produceert zelfs bij lage snelheden een hoge spanning. Dit betekent dat er ook bij stationair draaien een helder, stabiel licht is. Bij hoge snelheden regelt de spanningsregelaar automatisch naar een stabiele en zachte 12-13 volt. Dit biedt ook de mogelijkheid om een batterij op te laden en/of een USB-oplaadaansluiting voor mobiele telefoons, navigatiesystemen, etc. te ondersteunen.
Ontsteking
De BGM Pro-ontsteking is afhankelijk van de CDI, die miljoenen keren is beproefd. Technologie zoals gebruikt door Piaggio vanaf de jaren tachtig. De ontstekingsimpuls wordt contactloos geactiveerd via een zogenaamd pick-up-signaal. De hoge ontstekingsstroom, zelfs bij lage snelheden, zorgt voor een perfect startgedrag onder alle omstandigheden. De contactloze ontsteking is stabiel tot ver in het vijfcijferige snelheidsbereik.
Volgwiel
Het gewicht van de magneetwielen is afgestemd op het betreffende beoogde gebruik:
De modellen met een klein frame zijn met 1600 gram perfect voor de levendige eigenschappen van de kleine motoren.
De motoren met een groot frame bieden met 2300 gram een prachtige mix van soepel lopen en een zeer goed acceleratievermogen.
Ze zijn fijn gebalanceerd, bieden fantastische concentriciteit en hoge nauwkeurigheid van het ontstekingstijdstip, evenals een zeer goede magnetisatie.
Door de kleinere omtrek en de geoptimaliseerde vleugeloppervlakken hangt de motor zeer goed aan het gas en heeft een betere acceleratie en iets meer vermogen.
Ombouw
Deze set is ideaal als vervanging, bijvoorbeeld om een defecte ontsteking van een PK XL/ETS model te vervangen of om een compleet nieuwe, hoogwaardige basis bij de hand bij het herbouwen van een motor. De set is ook zeer interessant voor het ombouwen van eerdere modellen zoals V50, PV, ET3 etc. Deze hebben nog een zwak gedimensioneerde krukas met een kleine kegel. Met de introductie van de sportieve ETS-modellen en de daaropvolgende XL-modellen kregen de Vespa PK-modellen een grotere krukas. Deze heeft een grotere dynamoconus, herkenbaar aan de M12 draad van de magneetwielmoer en de asafdichting met 20x32x7mm (PK XL) of 24x35x7mm (PK ETS). De grotere stomp is handig voor tuning met 125cc en meer op de V50/PV/ET3-modellen (de stronk kan niet meer afscheuren). Om bij de oudere V50/PV/ET3-modellen een krukas van de PK-modellen te kunnen inbouwen, is ook het poolwiel van de PK-modellen nodig. Deze set vormt de basis om een oude motor zowel mechanisch als elektronisch naar een modern niveau te tillen. Heeft u ook nog een spanningsregelaar nodig inclusief houder voor de CDI, kijk dan eens naar de BGM666PV20 set.
CONCLUSIE
Zeer mooie set voor de Vespa met eigentijdse , betrouwbare en krachtige elektra om te zetten. Alle onderdelen zijn permanent verkrijgbaar als reserveonderdelen.
LET OP: De originele ventilatorwielkap past alleen met een afstandsstuk tussen de kap en het motorhuis (zie accessoires). Als alternatief kan de ventilatorwielafdekking van de Vespa PK-modellen worden gebruikt.
Artikelnummer | BGM666PV20 |
---|---|
EAN-13-code | 4251389127123 |
Merk | BGM PRO |