Veelgestelde vragen
Zandri streeft naar een duidelijke website en heldere uitleg over onze werkwijze en
alle zaken die gepaard gaan met het bestellen van onderdelen op onze website.
Mochten er toch iets niet duidelijk zijn, vragen wij u om te kijken of uw vraag hieronder beschreven staat.
Hier hebben wij namelijk een overzicht geplaats met de meestgestelde vragen. Grote kans dat uw vraag en het antwoord hierop ertussen staan.
Â
Mocht dat niet het geval zijn, neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice.
Bestellen
Zoek het gewenste product op de website en voeg het toe aan de winkelwagen. Voeg extra producten toe indien nodig.
Ga naar de winkelwagen, controleer de producten en aantallen, en pas aan indien nodig.
Klik op ‘Afrekenen’ en vul je gegevens in.
Kies een bezorgdatum en eventueel een PostNL afhaalpunt als je het niet thuis wilt laten bezorgen.
Klik op ‘Ga verder’, kies je betaalmethode en controleer de bestelling.
Ga akkoord met de voorwaarden en klik op ‘Order plaatsen’.
Rond de betaling af. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
Nee, het is niet mogelijk om telefonisch, via chat of e-mail een bestelling te plaatsen. Bestellingen kunnen uitsluitend via de website worden gedaan.
Nee, het is helaas niet meer mogelijk om bestellingen af te halen. Alle bestellingen worden verzonden via een bezorgdienst
Zodra je bestelling is geplaatst en betaald, gaat deze direct in behandeling in ons magazijn. Het is daarom niet meer mogelijk om artikelen toe te voegen aan ee Ik wil mijn bestelling annuleren, wat kan ik doen? n bestaande bestelling.
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te annuleren. Zodra een bestelling is geplaatst en betaald, wordt deze automatisch verwerkt in ons magazijn. Hierdoor kunnen we het proces niet meer stoppen of aanpassen.
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te wijzigen. Na betaling wordt de bestelling direct automatisch verwerkt in ons magazijn, waardoor aanpassingen niet meer mogelijk zijn.
Bij elk product op onze website staat de levertijd vermeld.
We verzenden je bestelling pas zodra alle bestelde artikelen op voorraad zijn.
Als één of meerdere producten eerst bij ons binnen moeten komen, dan wachten we met verzenden totdat je volledige bestelling compleet is. Dit kan enkele werkdagen duren.
Voor het bezorgen van je bestelling brengen we verzendkosten in rekening, afhankelijk van het bezorgadres. Elke bestelling wordt afzonderlijk verwerkt en verzonden. Het is niet mogelijk om meerdere bestellingen samen te voegen. Sommige artikelen worden gratis verzonden; dit staat dan duidelijk aangegeven bij het betreffende product.
Nee, er is geen minimumbedrag waarbij automatisch gratis verzending geldt. Wel zijn er specifieke producten waarbij gratis verzending van toepassing is. Dit staat duidelijk vermeld op de productpagina. Bestel je zo’n artikel, dan wordt je hele bestelling zonder verzendkosten verzonden – ook als er andere producten in zitten.
Kijk of je het onderdeel kunt terugvinden in de technische tekeningen op onze website – daar staan veel onderdelen overzichtelijk weergegeven per voertuig.
Lukt het niet om het juiste artikel te vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail. We helpen je graag verder.
Nee, je kunt alleen producten bestellen die op dat moment op voorraad zijn. We kiezen hier bewust voor, zodat we bestellingen direct kunnen verwerken en je niet onnodig lang hoeft te wachten.
Nee, het is niet mogelijk om producten te reserveren of vooruit te bestellen als ze niet op voorraad zijn. Bij Zandri nemen we alleen bestellingen aan van artikelen die we op korte termijn kunnen leveren.
Allereerst kun je kijken of er een keuzehulppagina beschikbaar is voor het product dat je zoekt. Deze pagina’s leggen de verschillen tussen producten uit en helpen je bij het maken van de juiste keuze.
Kom je er toch niet uit, of is er geen keuzehulp beschikbaar? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice – zij denken graag met je mee.
Keuzehulpen:
Bezorgen
Tijdens het bestellen ziet u de verwachte levertijd van uw pakket. Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail van PostNL met daarin een track & trace-link om het pakket te volgen.
Nee dan zal uw pakket zeer waarschijnlijk nog niet verzonden zijn. Mocht u ook geen bevestigingsmail ontvangen hebben dan kan het zijn dat u een verkeerd mailadres heeft opgegeven tijdens het bestellen. In dit geval kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Zandri verzendt alle bestellingen met PostNL. Voor leveringen naar het buitenland werkt PostNL samen met betrouwbare lokale bezorgdiensten via hun internationale netwerk.
Ja, wij leveren in meerdere Europese landen. Een overzicht van de landen waar wij naartoe verzenden vindt u terug op de verzendinformatiepagina op onze website.
Ja, u kunt tijdens het afrekenen een ander afleveradres opgeven. Levering bij een PostNL-afhaalpunt is ook mogelijk binnen Nederland.
Nee, dit is niet mogelijk. Zodra een bestelling is geplaatst, wordt deze direct verwerkt in ons magazijn. Hierdoor kunnen we de bestelling niet meer aanpassen of annuleren. Controleer uw gegevens daarom zorgvuldig voordat u de bestelling afrondt.
Meld dit via ons retourportaal op https://www.retourneren.nl/zandri. Kies de juiste reden en voeg duidelijke foto’s toe van het ontvangen product. Het toevoegen van foto's is verplicht. Na controle ontvangt u van ons een passende oplossing.
Gebruik het product niet. Meld de schade via https://www.retourneren.nl/zandri. U dient duidelijke foto's toe te voegen van zowel het beschadigde product als de verpakking. Het toevoegen van foto's is verplicht. Wij beoordelen de melding en zorgen voor een passende oplossing.
Alles wat op de pakbon vermeld staat, hoort in de doos aanwezig te zijn. Controleer de verpakking zorgvuldig, vooral onder de flappen en op de bodem van de doos — kleine onderdelen kunnen tijdens transport verschuiven.
Is er na controle nog steeds een artikel ontbrekend? Meld dit dan via ons retourportaal op https://www.retourneren.nl/zandri. Kies daar de reden "incomplete levering"
Controleer of het pakket mogelijk is afgegeven bij buren of op een veilige plek is achtergelaten. Het kan ook zijn dat het bij een PostNL-punt is bezorgd. Als u het pakket niet kunt vinden, neem dan contact met ons op via info@zandri.nl.
De levertijd naar België bedraagt gemiddeld 1 werkdag, vergelijkbaar met zendingen binnen Nederland. Houd rekening met mogelijke vertragingen tijdens drukke periodes of feestdagen.
Retourneren
Wij garanderen dat u voor alle geretourneerde artikelen uw geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in goede conditie retour komen (niet gemonteerd). Indien het product niet aan uw wensen voldoet, kunt u het artikel met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en, in originele verpakking, aan ons retourneren. U heeft hier 14 dagen de tijd voor. Indien een artikel is beschadigd of gebruiks-/montagesporen heeft, wordt een retour niet geaccepteerd en volgt geen restitutie van de (volledige) aanschafwaarde. In overleg met de klant wordt de verdere afhandeling bepaald (artikel blijft in principe eigendom van de klant). Zorg dat u het artikel goed verpakt voor de retourzending; Zandri is niet verantwoordelijk voor de levering van de retourzending of eventuele transportschade. Wilt u gedekt zijn in het geval uw pakket kwijtraakt en niet wordt afgeleverd bij ons, kies dan voor een verzekerde zending bij een vervoerder naar keuze. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
Het aanmelden van de retour blijft wel van belang, ook als u het pakket zonder retourlabel van Zandri verstuurd.
Heeft u geen printer? Voeg de pakbon of een briefje met uw contactgegevens en het bestellingnummer toe aan de doos. U kunt de barcode van het retourlabel bij het servicepunt van de pakketservice laten scannen. Zijn printen vervolgens het retourlabel voor u.
U kunt een product terugsturen door gebruik te maken van de retourservice van Returnless.
De retourzending moet eerst worden aangemeld. Daarvoor gaat u naar https://www.retourneren.nl/zandri  Â
Bovenaan op deze pagina vindt u een uitgebreidere uitleg hoe het retourneren in zijn werk gaat.
U kunt een product terugsturen door gebruik te maken van de retourservice van Returnless.
De retourzending moet eerst worden aangemeld. Daarvoor gaat u naar https://www.retourneren.nl/zandri  Â
Bovenaan op deze pagina vindt u een uitgebreidere uitleg hoe het retourneren in zijn werk gaat.
U kunt uw retour aanmelden via de volgende link: https://www.retourneren.nl/zandri. Tijdens de aanmelding wordt u gevraagd om foto’s van de beschadiging toe te voegen.
Zodra de aanmelding is voltooid, ontvangt u op werkdagen binnen 24 uur een reactie met een passende oplossing. Houd er rekening mee dat deze verwerkingstijd kan variëren afhankelijk van het moment van aanmelden (bijvoorbeeld buiten kantoortijden).
U kunt uw retour aanmelden via de volgende website: https://www.retourneren.nl/zandri. Tijdens het aanmeldproces wordt u gevraagd om duidelijke foto’s van het product toe te voegen.
Zodra u de aanmelding heeft voltooid, ontvangt u op werkdagen binnen 24 uur een reactie met een passende oplossing. Houd er rekening mee dat aanvragen buiten kantoortijden de volgende werkdag in behandeling worden genomen.
Ja, het retourneren van een product is op eigen kosten.Â
Ja, een retour moet altijd vooraf worden aangemeld via de website https://www.retourneren.nl/zandri.
Na goedkeuring van de retouraanvraag kunt u zelf een vervoerder kiezen.
Ja, u bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Zandri vergoedt niet de schade of het verlies van het pakket tijdens de retour.
Wilt u volledige zekerheid? Kies dan voor een verzekerde zending via een vervoerder naar keuze.
Meld altijd eerst uw retour aan via: https://www.retourneren.nl/zandri.
U kunt een product of uw volledige bestelling aanmelden voor retour binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling.
Producten die later worden aangemeld, komen niet meer in aanmerking voor retour.
Ja, u wordt tijdens het gehele retourproces per e-mail op de hoogte gehouden.
Ook kunt u de status van uw retour bekijken via het Returnless-portaal.
Uw retourzending wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst verwerkt en in behandeling genomen.
Zodra uw retour is verwerkt en de producten zijn geaccepteerd, wordt er een creditnota aangemaakt.
Het duurt vervolgens maximaal 5 werkdagen voordat het bedrag op uw rekening staat.
Nee, ruilen is niet mogelijk. Het aankoopbedrag wordt teruggestort op uw rekening.
Wilt u een ander product? Dan kunt u dit zelf opnieuw bestellen via onze webshop.
Heeft u bij de retouraanvraag gekozen voor een coupon in plaats van geld terug?
Dan ontvangt u van ons een couponcode waarmee u het gewenste product eenvoudig opnieuw kunt bestellen. Deze code kunt u invoeren bij het afrekenen van uw nieuwe bestelling.
Betalen
Bij Zandri kunt u kiezen uit de volgende betaalmethoden:
iDEAL
Creditcard (Visa/Mastercard)
Bancontact
Klarna (achteraf betalen)
PayPal
Vooruitbetaling per bankoverschrijving
- Â
Bekijk alle opties op onze pagina: Betaalmogelijkheden
Ja, u kunt kiezen voor de betaalmethode Klarna – Achteraf Betalen. Bij het afrekenen selecteert u deze optie en rondt u de bestelling af. U ontvangt vervolgens van Klarna een factuur per e-mail die u binnen de aangegeven termijn kunt betalen.
Als de betaling mislukt, wordt de bestelling automatisch niet in behandeling genomen. U kunt in dat geval het beste een nieuwe bestelling plaatsen. De eerdere bestelling komt automatisch te vervallen — u hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
Â
Plaats gerust een nieuwe bestelling. U kunt ook een andere betaalmethode kiezen bij het afrekenen. Bestellingen waarvan de betaling niet is voltooid, worden automatisch geannuleerd.
U kunt het totaalbedrag van uw bestelling zelf overmaken op onze bankrekening, onder vermelding van het bestelnummer (zoals vermeld in uw bevestigingsmail). Zodra wij uw betaling ontvangen hebben, wordt uw bestelling verwerkt.
Als u hebt gekozen voor achteraf betalen via Klarna, ontvangt u automatisch een factuur van Klarna. U dient deze rechtstreeks aan Klarna te betalen. Heeft u vragen over de factuur of betaling? Neem dan rechtstreeks contact op met Klarna via www.klarna.com/nl.
Garantie
Ja, Zandri biedt op alle producten 2 jaar garantie op productiefouten.
U kunt eenvoudig een garantieaanvraag indienen via ons makkelijke proces op:
https://www.zandri.nl/garantie
Vermeld hierbij het bestel- of factuurnummer en geef een duidelijke omschrijving van het defect.
U ontvangt binnen 24 uur (buiten het weekend) een reactieÂ
Niet zomaar. Het product moet eerst worden aangemeld voor garantie.
Dit kunt u doen via https://www.zandri.nl/garantie, met een omschrijving van de klacht en reden van aanmelding.
Wij streven ernaar om een garantiebeoordeling binnen één week af te handelen.
In sommige gevallen kan het langer duren, bijvoorbeeld als het product gerepareerd moet worden of moet worden doorgestuurd naar de fabrikant voor beoordeling.
Montage
Om u te helpen bij het monteren van onderdelen kunt u gebruik maken van onze montagevideo’s. Deze vindt u op de productpagina’s of via onze youtube kanaal.
https://www.youtube.com/@zandrishop
Heeft u toch nog vragen over de montage van een specifiek onderdeel?
Dan kunt u ons uitsluitend per e-mail bereiken via ons contactformulier of via info@zandri.nl.
Wij streven ernaar uw vraag binnen 48 uur te beantwoorden.
Zakelijk
Ja, dat kan. Als u zakelijk actief bent in de tweewielerbranche én dit vermeld staat op uw KVK-registratie, kunt u een zakelijk account aanvragenÂ
U maakt eerst een regulier account aan via onze website. Vervolgens stuurt u een e-mail naar onze klantenservice info@zandri.nl met uw KVK-nummer en eventueel aanvullende bedrijfsgegevens. Zodra wij hebben gecontroleerd dat u actief bent in de tweewielerbranche, zetten wij uw account om naar een zakelijk account. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Zandri factureert altijd inclusief btw, ook bij leveringen buiten Nederland.
Nee, dat is niet mogelijk. Alle bestellingen bij Zandri dienen vooraf betaald te worden. Zandri factureert altijd inclusief btw, ook bij leveringen naar het buitenland.
Let op:
Hoewel op rekening betalen via Zandri zelf niet mogelijk is, kunt u bij het afrekenen wél kiezen voor achteraf betalen via Klarna (indien beschikbaar voor uw bedrijf). Bij deze betaalmethode betaalt u pas nadat u de factuur van Klarna heeft ontvangen. Houd er rekening mee dat Klarna een eigen acceptatiebeleid hanteert — het is mogelijk dat uw aanvraag voor achteraf betalen niet wordt goedgekeurd.