• Gratis en gemakkelijk retourneren
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9.4
  • Meer dan 100.000 parts in het assortiment
  • Makkelijk uw onderdelen vinden?
    Bekijk onze technische tekeningen! Klik hier

Retourneren

Retourneren, hoe gaat dat in zijn werk?

Mocht u een product verkeerd besteld hebben of om een andere reden een product retour willen sturen, dan is dat uiteraard mogelijk binnen 30 dagen. Zandri biedt zelfs kosteloos retourneren binnen Nederland aan. En dat werkt heel eenvoudig. U neemt een geschikte doos (dat mag de doos van Zandri zijn maar ook een doos naar keuze) en plaatst het product of producten in de doos. Verpak het product goed zodat het onderweg niet kan beschadigen. U heeft een retourformulier ontvangen per e-mail, u kunt het retourfomulier hieronder downloaden. (geen printer, zie veelgestelde vragen).


U vult de gevraagde gegevens in en knipt het deel waar ons adres staat eraf. Het ingevulde deel stopt u in de doos, het deel waar ons antwoordnummer en adres op staan plakt u op de doos. De doos brengt u vervolgens naar een PostNL servicepunt naar keuze. U ontvangt een bonnetje met daarop een trackingscode. Bewaar dit goed want hiermee kunt u de doos volgen en eventueel controleren of deze bij ons is aangekomen.


Zodra de retourzending bij ons is aangekomen wordt deze binnen 2 werkdagen in behandeling genomen.
Stuurt u een pakket terug van buiten Nederland, bekijk dan de veelgestelde vragen hieronder.
Heeft u nog vragen of is er iets niet helemaal duidelijk? Bekijk ook dan de veelgestelde vragen over retourneren hieronder.
Mocht u na het lezen hiervan toch nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Veel gestelde vragen

U kunt een artikel op eigen kosten terugsturen door gebruik te maken van het retourformulier.
Het retourformulier heeft u per e-mail ontvangen nadat u de bestelling geplaatst heeft.
U kunt het ook hier downloaden.  U vult het formulier in en stopt het samen met het product in de doos. U schrijft of plakt het volgende adres op de doos :

Zandri B.V. t.a.v. retourafdeling
De Ren 15 6562JJ Groesbeek
Nederland

Vervolgens brengt u de doos naar een pakketdienst naar keuze.

Wij garanderen dat u voor alle geretourneerde artikelen uw geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in goede conditie retour komen (niet gemonteerd). Indien het product niet aan uw wensen voldoet, kunt u het artikel met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en, in originele verpakking, aan ons retourneren. U heeft hier 30 dagen de tijd voor. Indien een artikel is beschadigd of gebruiks-/montagesporen heeft, wordt een retour niet geaccepteerd en volgt geen restitutie van de (volledige) aanschafwaarde. In overleg met de klant wordt de verdere afhandeling bepaald (artikel blijft in principe eigendom van de klant). Zorg dat u het artikel goed verpakt voor de retourzending; Zandri is niet verantwoordelijk voor de levering van de retourzending of eventuele transportschade. Wilt u gedekt zijn in het geval uw pakket kwijtraakt en niet wordt afgeleverd bij ons, kies dan voor een verzekerde zending bij een vervoerder naar keuze. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening

Heeft u geen printer? Neem de gegevens over van het retourformulier met de reden van retour, uw bestelnummer en contactgegevens doe dit briefje vervolgens in de doos. Schrijf het antwoordnummer zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer binnen Nederland verzending is dan gratis. Voor het antwoordnummer download het retourformulier.

Als u gebruik wilt maken van ons antwoordnummer voor kosteloos retourneren dan dient u het pakket in te leveren bij een PostNL servicepunt. Uiteraard bent u vrij om het pakket via een andere vervoerder terug te sturen, echter betaalt u dan zelf de retourkosten. Voor retourneren vanuit België geldt dat u hiervoor zelf de kosten betaalt en dus ook zelf kunt bepalen met welke vervoerder u het terug wenst te sturen. 

U kunt een artikel kosteloos terugsturen door gebruik te maken van het retourformulier.
Het retourformulier heeft u per e-mail ontvangen nadat u de bestelling geplaatst heeft.
U kunt het ook hier downloaden.  U vult het formulier in en knipt het retourlabel (waar ons  adres op staat) eraf, en plakt dit op de doos. Het ingevulde gedeelte stopt u samen met het artikel in de doos. Vervolgens brengt de doos naar een PostNL servicepunt naar keuze.

Wilt u liever dat de retourzending verzekerd is? Kies dan voor een verzekerde verzending.
U betaalt dan zelf voor de verzendkosten en uiteraard maakt u dan gebruik van een pakketdienst naar eigen keuze. Het retouradres is in dat geval :

Zandri B.V. t.a.v. retourafdeling
De Ren 15 6562JJ Groesbeek

Heeft u een product ontvangen met schade, heeft u een ander product ontvangen dan besteld, wilt u een reeds gemonteerd product reclammeren of wilt u een product aanmelden voor garantie? Mail dan uw bestelnummer, een omschrijving van het probleem of klacht en één of meer foto’s van het product naar info@zandri.nl Stuur het pakket nog niet retour, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op via de mail.

Nee het retourneren is op onze kosten als u gebruik maakt van het antwoordnummer op het retourformulier. Dit is alleen mogelijk binnen Nederland. Buiten Nederland betaalt u zelf voor de verzendkosten. Dit geldt ook voor België.

Nee dat hoeft u zeker niet, u kunt het via een vervoerder naar keuze terugsturen. Ook kunt kiezen voor een verzekerde retourzending als u geen enkel risico wilt lopen als het pakket kwijt raakt. Dit is dan wel op eigen kosten.  Alleen via PostNL naar ons antwoordnummer is voor u kosteloos.

Ja, als u gebruik maakt van ons antwoordnummer dan bent u zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Zandri vergoedt de inhoud van het pakket niet als het kwijtraakt. Wilt u 100% zekerheid dan kunt u voor een verzekerde zending kiezen bij PostNL of een andere vervoerder naar keuze. U betaalt in dat geval zelf voor het retoursturen van een pakket. 

U kunt uw bestelling, of een deel daarvan, terugsturen binnen 30 dagen na de datum van ontvangst. Producten die na 30 dagen retour komen worden niet geaccepteerd.

Ja, zodra uw retourzending in behandeling gaat ontvangt u een e-mail.

Uw retourzending wordt binnen twee werkdagen na ontvangst in behandeling genomen.

Zodra uw retour verwerkt is en de producten zijn geaccepteerd dan wordt er een creditnota gemaakt. Het duurt dan nog 2-3 werkdagen voor het bedrag op uw rekening staat.

Nee ruilen is niet mogelijk. We storten het betaalde bedrag terug op uw rekening. U kunt zelf het gewenste product bestellen.

Ja dat kan, u kunt een retourpakket afgeven bij onze afhaallocatie in Groesbeek.De retour wordt echter niet ter plekke afgehandeld. De medewerker die het pakket aanneemt zorgt ervoor dat het bij de retourafdeling terecht komt. Vergeet niet een ingevuld retourformulier in de bij te voegen.

Nee dit is niet mogelijk. Ruilen is sowieso niet mogelijk. U kunt een product terugbrengen (in een doos met retourformulier) en eventueel combineren met het afhalen van een nieuw geplaatste bestelling. Let op, u kunt een bestelling alleen afhalen als u een e-mail heeft ontvangen waarin bevestigd wordt dat de bestelling klaar ligt.

Meer vragen?