Ontstekingsset BGM PRO 12V Touring electronic Vespa P80X,P125X,P200E (1977-1983,modellen met knipperlichten,spanningsregelaar en accu) P80X,PX80E (V8X1T),P125X (VNX1T 82433-),PX125E (VNX2T),P150X /PX150E (VLX1T),P150S (VBX1T),P200E (VSX1T)
De BGM PRO-ontstekingsset gemaakt van hoogwaardige componenten voor een snelle ombouw van de Vespa naar een onderhoudsvrije, heldere en betrouwbare ontstekings-dynamo-unit.
strong>Deze set is voor de oude Vespa PX-serie van 1977-1983 in de versie met batterij (Duitse markt)
EIGENSCHAPPEN
Ombouw van contactontsteking naar elektronische ontsteking
helder licht, zelfs bij stationair draaien
spanningsgestabiliseerd 12 volt voertuigelektrisch systeem
onderhoudsvrije en betrouwbare elektronische ontsteking
start onmiddellijk
< li>lichter, gebalanceerd magneetwiel
meer kracht
betere acceleratie
goede soepele werking
Dynamo en spanningsregelaar
De BGM PRO-dynamo heeft een aangepaste spoelbedrading en produceert een hoge spanning, zelfs bij lage snelheden. Dit betekent dat er ook bij stationair draaien een helder, stabiel licht is.
Ontsteking
De BGM Pro-ontsteking is gebaseerd op de miljoenen keren beproefde CDI-technologie, zoals gebruikt door Piaggio vanaf de jaren tachtig. De ontstekingsimpuls wordt contactloos geactiveerd via een zogenaamd pick-up-signaal. De hoge ontstekingsstroom, zelfs bij lage snelheden, zorgt voor een perfect startgedrag onder alle omstandigheden. De contactloze ontsteking is stabiel tot ver in het vijfcijferige snelheidsbereik.
Volgwiel
Het gewicht van de magneetwielen is afgestemd op het betreffende beoogde gebruik:
De modellen met een klein frame zijn met 1600 gram perfect voor de levendige eigenschappen van de kleine motoren.
De motoren met een groot frame bieden met 2300 gram een prachtige mix van soepel lopen en een zeer goed acceleratievermogen.
Ze zijn fijn gebalanceerd, bieden fantastische concentriciteit en hoge nauwkeurigheid van het ontstekingstijdstip, evenals een zeer goede magnetisatie.
Door de kleinere omtrek en de geoptimaliseerde vleugeloppervlakken hangt de motor zeer goed aan het gas en heeft een betere acceleratie en iets meer vermogen.
Ombouw
Vespa PX-modellen tussen 1977-1983 werden voor de Duitse markt uitgerust met een accu en spanningsregelaar. Vergeleken met de latere Lusso modellen hebben ze een eigen type spanningsregelaar, herkenbaar aan de dubbele aanduiding A|A op de regelaaraansluitingen. Hier heeft de ontstekingsbasisplaat een eigen DC-laadcircuit voor de accu. De originele spanningsregelaar kan dus bij de ombouw behouden blijven of, indien deze ontbreekt of defect is, vervangen worden door een nieuwe regelaar van hetzelfde type.
CONCLUSIE
Erg mooi klaar om de Vespa om te bouwen naar moderne, betrouwbare en krachtige elektrische systemen. Alle onderdelen zijn permanent verkrijgbaar als reserveonderdelen.
Artikelnummer | BGM666PXA |
---|---|
EAN-13-code | 4251389127109 |
Merk | BGM PRO |