Versnellingsbak (versnellingen inclusief hoofdas) BGM PRO Vespa Smallframe,4 versnellingen 58,54,50,46 tanden,Vespa PK S,PK XL1,PK XL2,ETS,V50 (V5A1T > nr. 69444),Special,Elestart,PV125 ,ET3
BGM Pro versnellingsbak 'made in Europe' voor Vespa Smallframe
Volledig gemonteerde en netjes verdeelde versnellingsbak - klaar om te installeren.
Loopgradaties zoals origineel.
Korte, sportievere gradatie mogelijk door eenvoudigweg de tussenas te vervangen (zie accessoires).
Het nauwkeurig bewerkte, hoogwaardige basismateriaal wordt vervolgens bij Thyssenkrupp gehard en zo voorbereid op maximale motorprestaties. Om precies dit te garanderen, worden BGM-versnellingen onderworpen aan uitgebreide reeks tests.
TESTLABORATORIUM
Pulsatietests in een Duits testlaboratorium, waarin we de zeer stabiele oude originele Piaggio vergeleken tandwielen met onze BGM-prototypes een 50% hoger draagvermogen van de BGM-tandwielen. De nauwkeurig gedefinieerde oppervlakteharding tot 58-60HRC maakt de rondsels bovendien extreem slijtvast. Beter dan Piaggio-artikelen. Altijd constante hoge kwaliteit. Geen compromissen.
GEBRUIK
Kan voor alle soorten gebruik worden gebruikt, of het nu een tourer of een racer is.
De gradaties komen exact overeen met de originele Piaggio-versnellingen. Er is ook een kortere vierde versnelling leverbaar. De tandwielen kunnen worden gecombineerd met alle in de handel verkrijgbare tussenassen die ook zijn goedgekeurd voor gebruik met standaard transmissieonderdelen.
VERSNELLINGSBAK TYPE 42
De BGM PRO tandwielen komen overeen met de nieuwste versie zoals gebruikt door Piaggio uit 1976 is geïntroduceerd. In de volksmond bekend als de zogenaamde PK-transmissie, werd deze al gebruikt in de ET3-modellen en de V50 Special. Originele tandwielen van het nieuwe type zijn te herkennen aan de gegoten cijfer/lettercombinatie. De tandwielen van het type PK beginnen met '42' en eindigen met een '/s'.
De BGM PRO tandwielen hebben daarom ook de markering '42'.
GESCHIKT
De BGM Pro tandwielen passen daarom op alle motoren die af fabriek over dit versnellingstype beschikken of er al naar zijn omgebouwd. Voor het ombouwen van oudere motoren/voertuigen (vóór 1976) is geen nieuwe hoofdas nodig. Alleen de tandwielen en de PK-schakelklauw (hoogte=50 mm),
Ombouw naar 3-versnellingen
3-versnellingsmotoren kunnen ook eenvoudig worden geïnstalleerd met de juiste schakelklauw ( hoogte=50 mm) en de BGM Pro tandwielen zijn om te bouwen naar een vierversnellingsbak.
Oostenrijkse versnellingsbak
De Oostenrijkse bromfietsen hebben een langere secundaire versnellingsbak.
Hier kunt u ombouwen naar de BGM Pro versnellingsbak als ook de tussenas vervangen wordt. Deze versnellingsbak werd ook gebruikt in voertuigen voor andere markten (o.a. Portugal).
Uitzonderingen
Vespa V50 1° serie (V5A1T) met 1° serie motor (V5A1M tot motornummer 92876) : Deze motoren hebben een smaller motorhuis en een smallere hoofdas. Een ombouw is hier niet mogelijk.
CONCLUSIE: Zeer stabiele transmissiecomponenten met een uitstekende prijs-prestatieverhouding
Artikelnummer | BGM0151 |
---|---|
EAN-13-code | 4251389128120 |
Merk | BGM PRO |