Variateurset BGM PRO V2 Piaggio 250-300 cc Quasar GTS250,GTS300,GTV300,GTS i.e.Super 300,GTS HPE Touring 300,GTS SuperSport 300,GTS HPE Supertech 300,GTS HPE 300 E4 (M4A36M)
BGM PRO Vario-kit met extra groot versnellingsbereik, perfect koppel en hoge achterwielprestaties.
De BGM Vario maakt gebruik van een kortere (Kevlar-versterkte) V-riem dan de Quasar-motoren gebruikelijk. Dit betekent dat de BGM een aanzienlijk groter bereik aan overbrengingsverhoudingen kan aandrijven zonder dat de V-snaar de behuizing raakt, zoals bij een Malossi Vario het geval is. Hierdoor kan de BGM Vario aanzienlijk verder vertalen zonder dat de motor hoger hoeft te draaien. Een enorm voordeel, zeker als de motor verder afgesteld is. Bij de standaard Vario loopt de motor aanzienlijk eerder tegen de begrenzer aan. Kijkend naar de snelheidsas blijven de prestaties aanzienlijk langer behouden, wat tot uiting komt in een hogere topsnelheid.
De talloze testbank- en wegtesten hebben uitgewezen dat de 250/300cc Quasar-motoren het niet moeilijker hebben of een andere tegendrukveer dan de standaardveer. Het volledige motorvermogen gaat dus niet verloren aan wrijvingswarmte, maar komt terecht waar het hoort: op het achterwiel.
In vergelijking met de Polini-set werkt de BGM Vario niet op een kunstmatig verhoogd snelheidsniveau om creëer een aha-effectvangst. Helaas gaat de Polini Vario ten koste van zijn (te) hoge snelheidsniveau met een slechtere efficiëntie.
Het aanhouden van dezelfde acceleratiesnelheid als de standaardmotor betekent dat de BGM Vario de auto niet zwaarder belast motor en het vermogen is prettig lineair. In het dagelijks leven wordt de superioriteit van de BGM Vario duidelijk aangetoond in een directe 1:1-vergelijking.
Leveringsomvang
- Variator
- voorkant poelie
- V-riem: aramide versterkt (Bando)
- Gewichten:
- 21x17mm 11,5g (250cc)
- 21x17mm 13,5g ( 300cc)
- Afstandshouders voor poelie: tussen bus en voorste poelie 1x 1,3 mm, 1x 1,0 mm
- (beide schijven moeten gemonteerd zijn)
- Afstandshouders voor poelie: tussen montagemoer en voorste poelie 1x 1,0 mm
LET OP: De aandrijflijn van de Piaggio Quasar-motoren (zoals die geïnstalleerd in de Vespa GTS-modellen) heeft de neiging om rammelen bij stationair draaien. Onder bepaalde belastingsomstandigheden raakt de V-riem de geleidingsrol lichtjes. Piaggio heeft dit precies om deze reden gepositioneerd, om te voorkomen dat de bovenste en onderste strengen van de V-riem elkaar raken. Veel nieuwe voertuigen maken daarom deze merkbare maar onschadelijke geluiden.
Na het inbouwen van een Sportvario van Polini (P241719) of BGM (BGM2311V2), die beide werken met een aangepaste V-riem en dus een iets steilere hoek van de riem, Dat kan ook. Er is ook een lichte geluidsontwikkeling bij stationair draaien of bij lage belasting. De geluiden zijn technisch volkomen onkritisch en duiden niet op een defect.
Artikelnummer | BGM2311V2 |
---|---|
EAN-13-code | 4251389111078 |
Merk | BGM PRO |