USP Icon
Gemakkelijk retourneren
USP Icon
Klanten beoordelen Zandri met een 9
USP Icon
Meer dan 100.000 parts in het assortiment

Carburateur BGM PRO Faster Flow Dellorto/SPACO SI24/24E Vespa PX200 (type zonder aparte smering)

  € 154,35
Levertijd 1-3 werkdagen
Bezig met laden...
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9
  • Gemakkelijk retourneren
  • Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
Omschrijving
BGM FASTER FLOW SI carburateurs - geoptimaliseerde serie carburateurs voor motoren met hogere prestaties

Krachtige motoren vereisen een permanente en betrouwbare toevoer van benzine.
De BGM PRO Faster Flow carburateurs zijn precies geoptimaliseerd om Ze zijn gebaseerd op een gloednieuwe SI24/24 E of SI26/26 E Dell'Orto/Spaco carburateur. Ze worden in eigen beheer volledig gedemonteerd, gecontroleerd, herwerkt, gereinigd en weer in elkaar gezet, waardoor ze ook nog eens voldoen aan de hoge eisen van een sterk aangepaste motor.

MODIFICATIES
/p>

  • een vergroot verbindingsgat van de vlotterkamer naar het mondstuksamenstel

  • een extra gat in het gebied van de vlotternaald

  • Veernaald

Deze aanpassingen leiden tot een aanzienlijk verbeterde brandstoftoevoer, wat betekent dat er geen tekort aan brandstof, zelfs met zeer krachtige uitlaatsystemen. Deze maatregel is vooral belangrijk bij gebruik van een luchttrechter om de mengselsamenstelling over het gehele snelheidsbereik stabiel te houden. De veerbelaste vlotternaald heeft een aanzienlijk langere levensduur en kan trillingen zeer goed compenseren. De verbeterde brandstoftoevoer is uiteraard ook een voordeel bij complete seriemotoren.

VOORDELEN

  • geen leeggelopen sproeiers meer bij gebruik van een krachtige uitlaat
  • kan nog steeds eenvoudig worden afgesteld, zelfs bij vermogens boven de 20 pk
  • onopvallend en krachtig
  • stil en geschikt voor dagelijks gebruik (aparte smering! )

BESCHIKBAAR IN

  • Ø24mm doorsnede

  • Ø26 mm doorsnede

  • voor mengselsmering 1:50 (olie wordt handmatig toegevoegd tijdens het tanken)

    < /li>
  • voor aparte smering (auto's standaard met oliepomp, vanaf 1984)

GESCHIKT VOOR
De carburateur is geschikt voor alle motoren met SI20/20D of 24/24E carburateurs.
Dit zijn alle Vespa PX80 (V8X), PX125 (VNX), PX150(VLX) en PX200(VSX) modellen.
Zorg ervoor dat het voertuig al een oliepomp heeft (allemaal vanaf 1984, kies dan hier de carburateur met aparte smering).

Ze zijn ook geschikt voor alle oudere motoren die een draaiklep hebben controle (krukas regelt de inlaat).
Dit zijn bijvoorbeeld Vespa VNB, VBA, VBB, Super (VBC/VNC), GL (VLA/VGL), GT/GTR (VNL), Sprint (VBL), Rally(VSD/VSE).
br> Er kan daarom ook gebruikt worden op modellen met oorspronkelijk slechts 80-150ccm die af fabriek alleen een Ø20mm carburateur hebben.

TIP: Carburateurs voor motoren met aparte smering kunnen over het algemeen ook gebruikt worden op motoren zonder olie pomp als de trekstang voor de gasschuif vervangen wordt.
Ze hebben alleen een gat voor de extern aangevoerde olie. Bij motoren zonder aparte smering wordt dit gat afgesloten door de carburateurpan.

WIJZIGINGEN
Oudere voertuigen (bijv. VBB, VNB, VLA/VGL, VLB) hebben nog steeds kleine lucht filters, hier moet worden overgeschakeld naar het filter van de PX-modellen. De carburateurbak van modellen met een originele Ø20mm carburateur moet worden aangepast aan de grotere carburateur in het overgangsgebied naar de motor. Dit betekent dat de volledige doorsnede van de carburateur wordt gebruikt.

TUNING
De ingebouwde sproeier komt overeen met de standaard sproeier van de PX200-modellen.

>

Deze is geschikt voor vele stemmingen. 177ccm basis is al zeer geschikt, alleen de hoofdsproeier hoeft nog afgesteld te worden.
Motoren met een cilinderinhoud van 200 cc en meer hebben soms iets grotere secundaire sproeiers nodig (bijvoorbeeld 58/160).
De afstemming gebeurt in principe van te groot (te rijk) naar mager.
De initiële spuitmondgroottes moeten daarom zo worden gekozen dat de motor stottert (overrijk). Hierdoor heb je een veilig startpunt voor een tune-up.
Dit kun je het beste doen met onze sproeiersets.

LET OP
Gemodificeerde (geboorde) luchtfilters of inlaattrechters moeten beter vanwege de werkluchtcorrectie maakt over het algemeen gebruik van dikkere sproeiers. De inlaattrechters (ook wel Venturi genoemd) vereisen mogelijk een hoofdluchtcorrectiemondstuk dat kleiner is en daardoor vettig werkt (bijvoorbeeld 140 in plaats van 160).
Tips over de werking van de afzonderlijke carburateurcomponenten vindt u in de afzonderlijke onderdelen (secundaire sproeier, luchtsproeier, schuif).
Alle nieuwe SI-carburateurs worden onder licentie vervaardigd door het bedrijf Spaco in India. Deze carburateurs worden en worden al lange tijd gebruikt in de serieproductie van Piaggio. Ze zijn van dezelfde kwaliteit als de originele Dell'Orto carburateurs. Ze ondergaan ook de kwaliteitsborging bij Dell'Orto en worden daarom soms verpakt in Dell'Orto-dozen.

CONCLUSIE
Zeer onopvallende tuning-carburateur die al over alle nuttige aanpassingen beschikt aan boord en ook motoren met ruim 20 pk worden veilig en permanent van benzine voorzien!

(US 21820)



< /p>

Specificaties
Artikelnummer BGM8571
EAN-13-code 4251389144397
Merk BGM PRO
Reviews