De Vespa PK
De Vespa PK is van Piaggio dat in 1946 het zustermerk Vespa introduceerde, wat wesp betekent. De Italianen wilden met de Vespa een vervoermiddel voor de gewone man aanbieden tegen een voor iedereen scherpe en betaalbare prijs. Van oorsprong was Piaggio een vliegtuigbouwer, na de tweede wereld oorlog viel er voor Piaggio niets meer te produceren, vandaar dat de Piaggio fabrieken zijn omgebouwd naar de productie van scooters. Grappig om te weten is dat bij de eerste Vespa’s daadwerkelijk een neuswiel van een vliegtuig gebruikt zijn en ook het motortje was feitelijk een vliegtuig startmotor! De Vespa PK is uitgerust met een betrouwbare tweetaktmotor. Vaak uitgerust met een reservewiel.
- Accessoires/ spiegels Vespa/Piaggio PK
- Electra/ verlichting Vespa/ Paggio PK
- Binnen/buiten kabels Vespa/Piaggio PK
- Uitlaat Vespa/ Piaggio PK
- Motordelen Vespa/ Piaggio PK
- Slijtagedelen Vespa/ Piaggio PK
- overige Vespa/ Piaggio PK
De Vespa PK
De Vespa PK-50 heeft een prima zitpositie en gaat door zijn betrouwbaarheid jaren mee. De handversnelling is nog weleens een punt van kritiek, ook heeft de Vespa Pk nog wel eens wat roestproblemen. Toch is de Vespa PK een Vespa scooter die steeds schaarser wordt, dus waardevaster. Een investering is nu zelfs een prima geldbelleging te noemen, de Vespa PK, een schitteren product om te zien en om mee te rijden.
Het onderhouden van uw oldtimer.
Het is natuurlijk al een ouder model scooter en daarom gaan er dus sneller onderdelen kapot. Deze onderdelen kunt u wel onderhouden en eventueel zelf de levensduur verlengen door de producten die Zandri daarnaast nog aanbied, zo hebben wij voor het onderhoud en de montage een aantal producten.
De geschiedenis van Vespa.
Piaggio is het merk achter Vespa. Piaggio werd in 1946 opgericht en begon toen ook direct aan zijn productie van Vespa wat is afgeleid van het woord wesp. Oorspronkelijk was Piaggio een vliegtuigenbouwer, maar omdat deze na de 2e wereldoorlog geen vliegtuigen meer mochten bouwen zijn zij zich gaan richten op scooters. Er werden in die tijd veel onderdelen van vliegtuigen verbouwd en gebruikt om deze Vespa’s te maken. Daarna in 1970 kwam het merk Gilera bij het Piaggio-concern en 17 jaar later in 1987 voegde Puch zichzelf hier ook aan toe.