Even geduld aub...

{{var product.name}} werd toegevoegd aan uw winkelwagen


Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen

{{var product.name}} is verwijderd uit uw winkelwagen


Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Montagehulplijn 024 760 0900
MENU

Technische tekeningen

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Honda MT

De Honda MT

De Honda MT-5 staat voor mij en voor vele anderen voor jeugd, vrijheid en vooral blijheid. Hoewel de Honda MT niet zo stevig is als een MTX is de MT wel veel lichter. Aangezien ik zelf in die tijd ook wat kilootjes lichter was, stond met montage van de juiste tuning spullen, iedereen nog bij het stoplicht als ik al weg was. De Honda MT-5 is veruit de meest verkochte 50 cc brommer in Europa. De MT had alles, de looks, de techniek voornamelijk de natte koppeling en balans as. De techniek was voor die tijd erg vooruitstrevend. Door de Honda MT aan te bieden voor 1.995, - gulden werden de “verouderde” Kreidlers en Zundapp’s tot een faillissement gedwongen. De slimme Japanners hebben echter na deze zet, dus na het faillissement van de Duitsers de prijs in twee jaar naar 3.400, - gulden opgetrokken! De Honda MT is er in veel kleurstellingen geweest. In eerste instantie met twee 17 inch velgen, later met een 19 inch voorwiel en een 16 inch achterwiel. Er zijn weinig Honda MT’5 die niet gecustomized zijn. Van plastic Parijs-Dakar tank, tot lange zijkappen, koplampspoilers enz. Iedereen wilde een Honda MT-5, maar niemand wilde dezelfde MT! Lekker knallen op zo’n levensgevaarlijk opgehoogde MT-5, liefst met een leuke dame achterop uiteraard!

Lees meer
Honda MT

De Honda MT

De Honda MT-5 staat voor mij en voor vele anderen voor jeugd, vrijheid en vooral blijheid. Hoewel de Honda MT niet zo stevig is als een MTX is de MT wel veel lichter. Aangezien ik zelf in die tijd ook wat kilootjes lichter was, stond met montage van de juiste tuning spullen, iedereen nog bij het stoplicht als ik al weg was. De Honda MT-5 is veruit de meest verkochte 50 cc brommer in Europa. De MT had alles, de looks, de techniek voornamelijk de natte koppeling en balans as. De techniek was voor die tijd erg vooruitstrevend. Door de Honda MT aan te bieden voor 1.995, - gulden werden de “verouderde” Kreidlers en Zundapp’s tot een faillissement gedwongen. De slimme Japanners hebben echter na deze zet, dus na het faillissement van de Duitsers de prijs in twee jaar naar 3.400, - gulden opgetrokken! De Honda MT is er in veel kleurstellingen geweest. In eerste instantie met twee 17 inch velgen, later met een 19 inch voorwiel en een 16 inch achterwiel. Er zijn weinig Honda MT’5 die niet gecustomized zijn. Van plastic Parijs-Dakar tank, tot lange zijkappen, koplampspoilers enz. Iedereen wilde een Honda MT-5, maar niemand wilde dezelfde MT! Lekker knallen op zo’n levensgevaarlijk opgehoogde MT-5, liefst met een leuke dame achterop uiteraard!

Honda in het begin.

De Honda Mb & Mt leken veel op elkaar en bijna alle onderdelen waren daarom ook hetzelfde. Beide modellen werden dan ook uitgebracht met een cilinderinhoud van 50 en 80 cc, maar daarnaast ook uitvoeringen van 4, 5 of 6 versnellingen. Dit deed Honda om de Europese markt van 16 jarige te kunnen veroveren. Tevens is Honda toen overgestapt van een viertaktmotor naar een tweetaktmotor. De eerste Honda MT werd in april 1980 in Nederland geïntroduceerd. Toen der tijd was er maar een kleuren combinatie beschikbaar. Dat was wit/rood en deze eerste Honda kosten 2490, - gulden. Ondanks de uitstraling en kwaliteit verliep de verkoop stroef in de begin jaren. Honda moest dus actie ondernemen en verlaagde hun prijzen drastisch.

Het opvoeren en onderhouden van uw Honda MT.

In het begin werd er veel geëxperimenteerd met opvoering onderdelen voor de Honda MT. Zo werd er al snel ontdekt dat door zijn enorme reservecapaciteit er heel veel mogelijk was. Honda bracht toen een aluminium cilinder met 5 koelribben uit. Hiermee kon uw Honda MT gemakkelijk 80 km/h lopen, maar zelfs dit was niet snel genoeg voor sommige mensen. Voor deze mensen maakte Honda cilinders met 6 membranen en een cilinderinhoud van 70 & 80 cc.