USP Icon
Gemakkelijk retourneren
USP Icon
Klanten beoordelen Zandri met een 9
USP Icon
Meer dan 100.000 parts in het assortiment

Koppeling BGM Pro Superstrong 2.0 CR80 Ultralube,type Cosa2/FL voor primair tandwiel BGM Pro 62/63Z (recht getand) Vespa PX125,PX150,PX200,Cosa125,Cosa200,T5,Sprint 150 Veloce,Rally,GTR,TS125,Super150 (VBC) 23 tanden

  € 281,40
Niet op voorraad
Bezig met laden...
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9
  • Gemakkelijk retourneren
  • Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
Omschrijving

BGM PRO Superstrong 2.0 CR - het origineel, nu met Ultralube
Extreem veerkrachtige koppeling, eenvoudig te gebruiken - Made in Germany

De Superstrong De 2.0 CR-koppeling combineert extreme duurzaamheid, absolute betrouwbaarheid en eenvoudige bediening.
Het is de basis van elke solide motortuning.
De solide, CNC-gefabriceerde koppelingskorf heeft een uitstekende rondloop en extreem hoge torsiestijfheid. Dit betekent dat het een perfect ingrijpgedrag biedt met een duidelijk gedefinieerd slijppunt en zuivere snede. Het kan worden gebruikt door toerrijders die waarde hechten aan hoge kwaliteit, maar ook door ambitieuze racers die op zoek zijn naar een extreem veerkrachtige en stabiele koppeling.

ULTRALUBE

De nieuwste generatie Superstrong 2.0 CR-koppelingen beschikt nu over een innovatieve nieuwe technologie: Ultralube.
Ultralube promoot (door nauwkeurig gedefinieerde boringen en middelpuntvliedende kracht) transmissieolie in het zwaar belaste naafprofiel (tussen koppelingskorf en koppelingsnaaf) en in de koppelingsvoeringen zelf.
Deze technologie, uniek in de Vespa-sector, maakt de legendarische Supersterke 2.0 CR-koppeling nog stabieler dan hij al is. Een koppeling die is ontworpen om lang mee te gaan.

PRESTATIES
De koppeling, die montageklaar wordt geleverd, is afgestemd op een prestatiebereik tot ca. 20 pk / 22 Nm bij gebruik van de geïnstalleerde koppelingsveren. Versterkte veren (apart verkrijgbaar, BGM PRO XXL) breiden het prestatiebereik van de koppeling uit tot meer dan 40 pk. Hij blijft nog steeds eenvoudig te bedienen.

VOERTUIGEN
De bgm PRO Superstrong 2.0 CR vervangt elk conventioneel koppelingstype, zoals te vinden in de
Vespa-modellen met groot frame Inlaatdraaiklepbediening werd gebruikt vanaf ca. 1967.
Toepasbaar in Vespa GL, Super, Sprint, Sprint Veloce, GT, GTR, TS, Rally, PX, Cosa en T5.

< b>WIJZIGINGEN< /b>
Voertuigen met minder dan 180cc (af fabriek) vereisen het koppelingsdeksel van de 200cc-modellen, tenzij het originele koppelingsdeksel moet worden aangepast.
Voertuigen gebouwd vóór 1998 moeten minimaal worden aangepast om de Superstrong 2.0 CR-koppeling te installeren (zie documenten onder "Downloads").

PAD TYPE CR
Wij leveren de Supertrong 2.0 CR met het padtype van de Honda CR80/VFR400.
Deze hebben een grotere effectieve radius, minder gewicht, bredere tabs en een zeer veerkrachtig padmateriaal. De voordelen zijn een lichtere koppeling die sneller scheidt en toch extreem veerkrachtig is. De traditionele kurkbekledingen met een breed contactoppervlak bieden geen voordelen, daarom gebruiken wij deze niet meer in de Superstrong 2.0 CR.

VERSNELLINGEN
Koppelingen met Rechte tanden kunnen alleen worden gecombineerd met het bijbehorende rechte tandhoofdwiel. Om dit te doen, moet de motor volledig worden geopend. De extra lange primaire reducties op basis van het primaire tandwiel met 62/63 tanden zijn alleen verkrijgbaar met rechte tanden. Het hoge koppel van de motoren, dat een dergelijke lange overbrengingsverhouding vereist, wordt via een rechte overbrenging rechtstreeks in de versnellingsbak gebracht, zonder zijdelingse krachten uit te oefenen op de lagers van de secundaire as. Door de nauwkeurige fabricage zijn de rechte vertande aandrijvingen net zo stil als de schuine vertande aandrijvingen.

VERTALING
Een primaire aandrijving bestaat uit een koppeling (rondsel ) en een primair wiel.
Piaggio heeft primaire wielen met 65, 67 en 68 tanden, al af fabriek gecombineerd met verschillende koppelingrondsels.
Dit betekent dat de totale verhouding van het motorvermogen eenvoudig kan worden aangepast.
Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen 67/68 en 65 tanden.
Hierdoor kunnen voor de verschillende zogenaamde tandwielmodules de volgende wiel/rondselcombinaties worden gebruikt.
Let op: BGM is de enige fabrikant die verschillende 22T tandwielen aanbiedt voor 67/68T en 65T primaire wielen. Dit is de enige manier om maximale stabiliteit te garanderen.

< td>

68Z

Primair wiel

Primair wiel oorspronkelijk geïnstalleerd in

Bruikbare BGM Superstrong 2.0 CR-koppelingen

< p>62Z*

x

23Z*, 24Z*, 25Z* (rechte tanden)< /p>

63Z*

x

24Z*, 24Z *, 25T* (rechte tanden)

65T

Rally200 , PX200

22Z*, 23Z, 24Z*

67Z

< /td>

Alle 125-180cc-modellen tot 1977

20Z, 21Z, 22Z, 23Z*

Alle 80-150cc modellen uit 1978, alle Cosa

20Z , 21Z , 22T, 23T*

*BGM rondsel met speciale tanden

VOORBEELDEN

  • Langere overbrengingsverhouding:
    • PX80/PX125-drivers gebruiken een koppeling met 22 of 23 tanden om de overbrengingsverhouding te vergroten ( geschikt voor primaire versnelling 67/68)
    • PX200/Rally200 rijders gebruiken een koppeling met 24 tanden om de overbrengingsverhouding te vergroten (geschikt voor primaire versnelling 64/65).
  • Korte overbrengingsverhouding:
    • PX200/Rally200-coureurs gebruiken een koppeling met 22 tanden om de overbrengingsverhouding te verkorten (geschikt voor primaire versnelling 64/65).
  • TIP< br /> Voor een zo groot mogelijk versnellingsbereik installeert u eenvoudigweg de speciale BGM primaire versnelling met 64 tanden (de motor moet volledig geopend zijn). Vervolgens kan de motor, door simpelweg het koppelingsrondsel te vervangen, worden teruggeschakeld naar een tamme cilinder van 177 cc, tot aan een koppeldemper.
  • EXTRA LANG
    Motoren met een Veel koppel en een vroege vermogenspiek kies voor de rechtvertande exemplaren. Koppelingen waarbij ook een rechtvertand primair wiel nodig is (ook als set leverbaar). Dit betekent dat zeer lange reductieverhoudingen kunnen worden bereikt. Het is ook ideaal als de totale overbrengingsverhouding te kort is voor zeer sportieve motoren met een aangepaste secundaire as inclusief kortere schakelstappen (bijv. MHR). Ook een optie als de daadwerkelijke versnellingsbak erg kort is (PX80) of de overbrengingsverhouding te laag is vanwege een kleine wieldiameter (PX200 motor met 8 inch banden in oudje).
  • LEVERINGSOMVANG
    < /b>De leveringsomvang omvat de complete montageklare koppeling met bgm PRO Cosa koppelingsvoeringen en tien BGM PRO XL veren. Ook worden er een nieuwe O-ring voor het koppelingsdeksel, de halvemaanwig en een nieuwe koppelingsmoer meegeleverd. Wij gebruiken een moer met klemdeel (MBN13023, T2, sterkteklasse 10, DBL9440.40) omdat we daar de beste ervaring mee hebben in de racerij met ruim 40 PK asvermogen. Aanhaalmoment 70-75NM. Andere zekeringen zoals Nordlock, gegolfde veerringen (DIN137) of gekartelde borgringen (DIN6798) raden wij af.

AANBEVELING
Wij raden ook een lage voor krachtige motoren Gelegeerde versnellingsbakolie van API GL3/GL4-klasse om te voorkomen dat de koppeling zelfs onder extreme belasting gaat slippen. Dit geldt ook voor onze BGM Superstrong 2.0 CR koppelingen. De oude motoroliespecificatie SAE30 komt overeen met de huidige transmissieoliespecificatie SAE 85W/90. Als smeermiddel adviseren wij de BGM Pro Street versnellingsbakolie (BGM2025, komt overeen met specificatie API GL-3).

(US8719)

Specificaties
Artikelnummer BGM8623
EAN-13-code 4251389125792
Merk BGM PRO
Reviews