USP Icon
Gemakkelijk retourneren
USP Icon
Klanten beoordelen Zandri met een 9
USP Icon
Meer dan 100.000 parts in het assortiment

Koppeling largeframe,type Cosa2/FL voor primair tandwiel 67/68Z Vespa PX80,PX125,PX150,T5 125cc,Cosa,Sprint 150,Rally180,GT125/GTR125,TS125,GL150,Super125 (VNC1 vanaf nr. 11001) ,Super150 20 tanden

  € 170,10
Levertijd 1-3 werkdagen
Bezig met laden...
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9
  • Gemakkelijk retourneren
  • Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
Omschrijving

SC CLUTCH - Het kleine broertje van de BGM Superstrong-koppeling voor Vespa PX. Hoogwaardige BGM PRO-componenten in de standaard koppelingskorf. Combineert alle voordelen van het Cosa2-koppelingstype voor een ongeƫvenaard lage prijs:

  • Zeer gemakkelijk te trekken
  • Maakt zeer schoon los
  • Snelle en nauwkeurige versnelling wijzigingen

Als extra speciaal kenmerk is de SC-koppeling verkrijgbaar met speciale rondsels voor het verkorten/verlengen van de oorspronkelijke overbrengingsverhouding.

b>GESCHIKT
De SC-koppeling vervangt elk conventioneel koppelingstype zoals gebruikt in de Vespa-modellen met groot frame en inlaatdraaiklepbediening van rond 1956.
Kan daarom worden gebruikt in Vespa VNA, VNB, VBA, VBB, T4, GL, Super, Sprint, Sprint Veloce, GT, GTR, TS, Rally, PX, Cosa en T5.

Zonder aanpassingen, geschikt voor alle voertuigen vanaf 1995 en motoren vanaf 180ccm ( af fabriek), Vespa T5 en alle Cosa-modellen.

WIJZIGINGEN
Voor voertuigen met minder dan 180cc (af fabriek) is het koppelingsdeksel van de 200cc-modellen vereist, tenzij het originele koppelingsdeksel moet worden aangepast. Voertuigen gebouwd vóór 1995 moeten minimaal worden aangepast om de Superstrong-koppeling te kunnen installeren (zie documenten onder "Downloads").

TOEPASSINGSGEBIED
Ook bij uitstek geschikt voor origineel als licht getunede motoren. Voor toepassingen boven de 15 PK adviseren wij de BGM Superstrong koppeling.

UITRUSTING
De SC-koppeling is uitgerust met: BGM PRO borgring (versterkt), BGM PRO versterkte koppelingsveren (8 stuks XL), BGM PRO koppelingrondsel , BGM PRO koppelingsvoeringen, BGM PRO stalen schijven

FABRICAGE
De SC-koppelingstypen worden allemaal in eigen huis met de hand vervaardigd en getest voor maximale kwaliteitscontrole.
p>

< b>TRANSMISSIE
Een primaire aandrijving bestaat uit een koppeling (rondsel) en een primair wiel.
Piaggio heeft al 65, 67 en 68 tands primaire wielen gecombineerd met verschillende koppelingrondsels af fabriek.
Hierdoor kan de totale overbrengingsverhouding van het motorvermogen eenvoudig worden aangepast.
Hier wordt onderscheid gemaakt tussen 67/68 en 65 tanden.
Vanwege de verschillende zogenaamde tandwielmodules, kunnen de volgende wiel-pignoncombinaties worden gebruikt.
Let op: BGM is de enige fabrikant die verschillende 22T tandwielen aanbiedt voor 67/68T en 65T primaire wielen. Dit is de enige manier om maximale stabiliteit te garanderen.

Primair wiel

Primair wiel oorspronkelijk geĆÆnstalleerd in

Bruikbare SC-koppelingen

62T *

x

23T*, 24T*, 25T* (rechte tanden)

63Z*

x

23Z* , 24Z*, 25Z * (rechte tanden)

65Z

Rally200, PX200< /p>

22Z*, 23Z, 24Z*

67Z

Alle 125-180cc modellen tot 1977

20Z, 21Z, 22Z, 23Z*

< p>68Z

Alle 80-150cc modellen uit 1978, alle Cosa

20Z, 21Z, 22Z, 23Z *

*BGM rondsel met speciale module!

VOORBEELDEN< /p>

Langere overbrengingsverhouding:

  • PX80/PX125-drivers gebruiken een koppeling met 22 of 23 tanden (geschikt voor primaire versnelling 67/68) om uit te schuiven de overbrengingsverhouding.
  • < li>PX200/Rally200-coureurs gebruiken een koppeling met 24 tanden om de overbrengingsverhouding te verlengen (geschikt voor primaire versnelling 64/65).

Kortere verhouding:

  • PX200/Rally200-coureurs gebruiken een koppeling met 22 tanden om de overbrengingsverhouding te verkorten (geschikt voor primaire versnelling 64/65).

VERSNELLINGEN
Koppelingen met rechte tanden kunnen alleen worden gecombineerd met het bijbehorende primaire tandwiel met rechte tanden. Om dit te doen, moet de motor volledig worden geopend. De extra lange primaire reducties op basis van het primaire tandwiel met 62/63 tanden zijn alleen verkrijgbaar met rechte tanden. Het hoge koppel van de motoren, dat een dergelijke lange overbrengingsverhouding vereist, wordt via een rechte overbrenging rechtstreeks in de versnellingsbak gebracht, zonder zijdelingse krachten uit te oefenen op de lagers van de secundaire as. Dankzij de nauwkeurige productie zijn de rechte vertande aandrijvingen toch net zo stil als de schuine vertande aandrijvingen.

TIP
Voor een zo groot mogelijk transmissiebereik eenvoudigweg installeer het speciale BGM primaire tandwiel met 64 tanden (de motor moet worden meegeleverd). volledig worden geopend). Vervolgens kan de motor, door simpelweg het koppelingsrondsel te vervangen, worden teruggeschakeld naar een tamme cilinder van 177 cc, tot aan een koppeldemper.

EXTRA LANG
Motoren met een Veel koppel en een vroege vermogenspiek kies voor de rechtvertande exemplaren. Koppelingen waarbij ook een rechtvertand primair wiel nodig is (ook als set leverbaar). Dit betekent dat zeer lange reductieverhoudingen kunnen worden bereikt. Ideaal ook als de totale overbrengingsverhouding te kort is bij zeer sportieve motoren met een aangepaste secundaire as inclusief kortere schakelstappen. Ook een optie als de daadwerkelijke versnellingsbak erg kort is (PX80) of de overbrengingsverhouding te klein is vanwege een kleine wieldiameter (PX200 motor met 8 inch banden in oudje).

LEVERINGSOMVANG
< /b>De leveringsomvang omvat de complete montageklare koppeling met bgm PRO Cosa koppelingsvoeringen en acht BGM PRO XL veren. Ook worden er een nieuwe O-ring voor het koppelingsdeksel, de halvemaanwig en een nieuwe koppelingsmoer meegeleverd. Wij gebruiken een moer met klemdeel (MBN13023, T2, sterkteklasse 10, DBL9440.40) omdat we daar de beste ervaring mee hebben in de racerij met ruim 40 PK asvermogen. Aanhaalmoment 70-75NM. Andere zekeringen zoals Nordlock, gegolfde veerringen (DIN137) of gekartelde borgringen (DIN6798) raden wij af.

Wij adviseren BGM Pro Street tandwielolie (BGM2025, komt overeen met specificatie API GL-3) als smeermiddel.

(US111218)

Specificaties
Artikelnummer SC6820
Merk Scooter Center
Reviews