USP Icon
Gemakkelijk retourneren
USP Icon
Klanten beoordelen Zandri met een 9
USP Icon
Meer dan 100.000 parts in het assortiment

Krukas BGM Original standaard (roterende klep) Vespa V50,PK50 S (diameter 19mm conus)

  € 90,30
Levertijd 1-3 werkdagen
Bezig met laden...
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9
  • Gemakkelijk retourneren
  • Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
Omschrijving
Materiaal:
De BGM-krukassen zijn gesmeed zoals in de goede oude Piaggio-tijd. Tijdens het smeden wordt het materiaal onder hoge temperatuur en druk samengeperst. Dit resulteert in een hogere dichtheid van het materiaal. Warmte wordt veel beter afgevoerd. Het materiaal is beter bestand tegen kromtrekken. Dit is een enorm voordeel ten opzichte van de vervaardigde krukassen van andere fabrikanten, waarvan de materialen vaak niet eens het niveau van een serie-as bereiken.

Tuning:
De hoge kwaliteit van het gebruikte materiaal Het materiaal maakt het gebruik van zeer lichte poolwielen mogelijk zonder risico op krukasschade. Dit betekent dat een beter acceleratiegedrag kan worden gecombineerd met een aanzienlijk langere levensduur van de motor. Dit is vooral belangrijk bij motoren met een grote cilinderinhoud en hoge snelheden.

Stuurhoek:
De stuurhoeken van deze krukas komen overeen met die van een standaard as. Dit maakt hem zowel ideaal voor het bouwen van een standaard 50cc-motor als voor een solide straattuning met meer cilinderinhoud. De nauwkeurige fabricage, het gebruikte materiaal en de goede opslag maken vele probleemloze tienduizenden kilometers mogelijk.
Voor hogere prestatie-eisen bieden wij ook dezelfde as aan als een raceversie met een grotere inlaathoek.

Ontwerp:
Krukas met de zo -zogenaamde kleine kegel van 19 mm. Dergelijke golven zijn te herkennen aan de diameter van het oppervlak van de asafdichtring aan de kant van de dynamo. Dit is het gebied dat zich na de kegel maar vóór de lagerzitting van het lima-lager op de krukasstomp bevindt. Deze as is ideaal voor het ombouwen van motoren die nog een gunmetal bus als bovenste drijfstanglager hebben naar een conventioneel lager. De bussen zijn vaak al versleten en kunnen een grotere cilinderinhoud niet meer aan.

  • Conus: 19 mm
  • Hoofdhoek: standaard
  • Slag : 43 mm
  • Bovenste drijfstanglager: 12 mm

Als u de cilinderinhoud aanzienlijk wilt vergroten op basis van de kleine slag van de 50cc-modellen (tot 110cc is mogelijk! ) kunt u overwegen om het astype PK 50 XL met 20 mm te gebruiken. Denk aan de conusdiameter. In tegenstelling tot de smalle, puntige kegel van 19 mm, die soms kan afscheuren onder zware belasting van een motor die is omgebouwd tot meer dan 100 cc, is de veel grotere stomp van de kegelas van 20 mm immuun voor elke vorm van spanning. Een ombouw van de ontsteking is dan echter onvermijdelijk omdat het voor de oude ontstekingstechniek niet mogelijk of verstandig is om een magneetwiel uit te rusten met een grote kegel.

Specificaties
Artikelnummer BGM1403
EAN-13-code 4251389131762
Merk BGM ORIGINAL
Reviews