Ombouwvoorvork BGM PRO type Vespa PK XL2 voor ombouw naar schijfremmen voor Vespa Rally180 /200,Sprint 150 (VLB1T),Sprint Veloce,Super125/150 (VNC1T/VBC1T),MotoVespa DS200,Sprint/GS150 (04C),GT160 (09C)
- Klanten beoordelen Zandri met een 9
- Gemakkelijk retourneren
- Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
Stuurbuis BGM PRO Vespa PK XL2 - aangepast voor gebruik op Vespa Largeframe (ca. 1961-1979) bijv. Super 125/150, Sprint150, Rally180/200, GT/GTR125, TS125 Motovespa DS200, Sprint/GS150 ( 04C), GT160 (09C)
PROBLEMEN VAN DE OUDE ORIGINELE VORKEN
De vorken van de oude Vespa-modellen met groot frame hebben verouderde demping en vering kinematica. Door zijn ontwerp zakt het chassis snel naar beneden bij hard remmen ('locks'). Als dit wordt tegengegaan met een hardere vering/demping, wordt het rijgedrag snel oncomfortabel. Op dezelfde manier zijn het remvermogen en de stabiliteit niet langer voldoende voor de prestaties en dus haalbare snelheid van de moderne cilinders van vandaag.
OPLOSSING DOOR OM TE ZETTEN NAAR PK VORKTYPE
Gebruik de PK XL2-vorken, een modern systeem met gecombineerde vering/schokdempers in één eenheid. Dit is een directe verlenging van de stuuras, waardoor de stampbewegingen die typisch zijn voor scooters tijdens het remmen aanzienlijk worden verminderd. Ook het onderstel kan sportief vormgegeven worden, zonder dat het rijcomfort te veel wordt aangetast.
Het grootste pluspunt is de optionele toepassing van een schijfrem op de PX-modellen.
Zowel het remvermogen als de stabiliteit van de rem die hier duidelijk te zien is, kan worden verbeterd en maakt het mogelijk om in zo'n oud frame vermogens tot ruim boven de 12 kW op te nemen.
NODIGE WIJZIGINGEN
De BGM PRO-vork is aangepast en klaar voor installatie:
· Nieuw geplaatste stuurstop
· Volledig gefreesd langgat voor het plaatsen van het stuurslot
· Aanpassing van het bovenste uiteinde van de stuurbuis voor het stuur
Voor een probleemloze ombouw bieden wij een spatbord van GVK aan dat speciaal voor deze vork is ontworpen. Als alternatief kan ook een plaatstalen spatbord worden aangepast, maar dit is meestal behoorlijk tijdrovend.
REM
Het is mogelijk om de trommelrem van een donor te gebruiken voertuig (Vespa PK XL/XL2 of PX uit 1984). Vanwege de aanzienlijk betere remprestaties is de gelijktijdige ombouw naar een schijfrem echter veel populairder. Hier bieden wij complete sets van Grimeca aan, evenals originele Piaggio-reserveonderdelen voor de Vespa PX-modellen (vanaf 1998 met schijfremmen af fabriek). Beide worden door de TÜV gelijkelijk geaccepteerd als de ombouw professioneel wordt uitgevoerd, maar individuele acceptatie is essentieel. Het is het beste om vóór de ombouw de juiste inspecteur te betrekken.
CHASSIS
De vork maakt het gebruik van ultramoderne gasdrukschokdempers mogelijk . De race-geteste BGM PRO COMPETITION-schokdempers zijn een ideale aanvulling. Deze bieden een zeer groot verstelbereik en kunnen meerdere keren worden aangepast om comfortabel, zacht of sportief strak te zijn, zowel qua veervoorspanning als qua rebound en compressie. Voor toerrijders is de BGM PRO SPORT demper een alternatieve optie; deze is aanzienlijk goedkoper, net zo eenvoudig en snel aan het gewicht van de bestuurder/voertuig aan te passen en biedt bovendien de mogelijkheid om de hoogte te veranderen (schroefsetvering).
STUUR
Als er nog steeds een trommelrem wordt gebruikt, blijft het stuur zoals voorheen. Door om te bouwen naar een deels hydraulische Grimeca schijfrem kan ook het stuur onaangeroerd blijven. Alleen de ombouw naar een volledig hydraulisch remsysteem verandert het uiterlijk van het stuur. De benodigde rempomp kan nu zonder enige aanpassing aan het stuur worden bevestigd. Er zijn geschikte houders beschikbaar. Stahlflex remleidingen met TÜV en modulaire aansluitingen kunnen net als de originele remkabel door de vork worden getrokken. Deze zijn ook op voorraad.
CONCLUSIE
Een echte verbetering voor actieve Vespa-piloten die graag sneller reizen met hun schroot. Vanuit zowel veiligheids- als rijdynamiekoogpunt.
Vanuit technisch oogpunt kan de ombouw vrij snel worden afgerond dankzij de ombouwvork. De TÜV-goedkeuring gebeurt via individuele inspectie; vooraf overleg met de inspecteur wordt aanbevolen. Daarna heb je een technisch modern voertuig dat scoort met verrassend goede wegprestaties en er bovendien verdomd goed uitziet.
(US8719)
| Artikelnummer | BGM-7783FRK |
|---|---|
| EAN-13-code | 4251389127420 |
| Merk | BGM PRO |



