Schakelas BGM PRO Vespa PX200,Rally200 12-13-17-20 korte vierde versnelling
BGM PRO hulpas voor Vespa Largeframe PX, Rally, T5, Cosa, LML (2-takt)
Maximale stabiliteit met de beste prestaties dankzij ideale gradatiesModerne cilinders zoals Malossi MHR, Quattrini M244 of Pinasco 251 hebben het prestatie- en koppelniveau van Vespa-motoren met groot frame naar een geheel nieuw niveau getild.
De gebruikte transmissiecomponenten moeten overeenkomstig stabiel zijn.
MATERIAALKWALITEIT
De BGM PRO secundaire assen zijn gemaakt van hoogwaardig 21NiCrMo2 (1.6523) gehard staal waarvan het oppervlak vervolgens is getemperd tot 62HRC. De hoge kernsterkte van het materiaal (900N/mm²) maakt een maximale belastingoverdracht mogelijk (groot motorkoppel), de zeer goede taaiheid (ductiliteit) zorgt voor een zeer hoge weerstand tegen belastingspieken. De laatste tempering (warmtebehandeling) verhardt het oppervlak tot een diepte van 0,6-0,8 mm, wat resulteert in maximale slijtagebescherming.
MATERIAAL: 21NiCrMo2 (1.6523)
li>HARDHEID: 62HRC
GRAVATIES GEAR 1-4:
BGM6504: 12-13-17-21 (standaardgradatie)
BGM6505: 12-13-16-19 (korte derde, extra korte vierde versnelling)
BGM6506: 12-13-17-20 (korte vierde versnelling)
1e versnelling | 2e versnelling | 3e versnelling | 4.Gang | |
Originele PX200 | 12/57 | 13/42 | 17/38 | 21/35 | BGM 6504 | 12/57 < /td> | 13/42 | 17 /38 | 21/35 |
BGM 6505 | 12/57 | 13/42 | 16/38 | 19/35 |
BGM 6506 | 12/57 | 13/42 | 17/38 | 20/35 |
MAXIMALE STABILITEIT DOOR CORRECTE VERSNELLINGSBAK-INSTELLING
Naast een perfecte aanpassing van de versnellingsbak aan de motoreigenschappen heeft de gradatie van de tussenas nog een ander belangrijk aspect.
Hoe minder tanden een tandwielpaar heeft bij dezelfde hartafstand, hoe stabieler deze is (de tanden worden breder).
Om deze reden mag bijvoorbeeld een 'korte' vierde versnelling met 36 tanden (oorspronkelijk alleen voor 125cc!) niet worden gebruikt op een motor met een hoog koppel. Hier zijn de tandflanken minder breed dan bij het 35-tandwiel van de 200cc-modellen.
BGM6505: 12-13-16-19 (korte derde, extra korte vierde versnelling)
< /strong >Een andere uitbreidingsfase is de tussenas met 12-13-16-19 tanden, waarbij het derde tandwiel ook één tand korter is, het vierde tandwiel twee tanden korter. Dit betekent dat de versnellingssprongen van 2-3 en 3-4 aanzienlijk korter zijn dan bij de fabrieksafstelling van Piaggio. Deze gradatie is ideaal als bij een motor met een hoog koppel een zeer lange primaire reductieverhouding (bijv. BGM 25/62) moet worden gebruikt of als de motor een zeer hoog toerental heeft en een korte overbrengingsverhouding nodig is om altijd in de juiste verhouding te blijven. de vermogensband van de motor.
Om een betere versnellingsverbinding tussen de derde en vierde versnelling te bereiken Om maximale stabiliteit te behouden, adviseren wij het gebruik van de tussenas 12-13-17-20 gradatie. Hier heeft de tussenas voor de vierde versnelling één tand minder (20T ipv 21T = stabieler) en kan daarom gecombineerd worden met de originele vierde versnelling van de 200cc modellen met 35 tanden (=stabieler). Het resultaat is een vierde versnelling die iets korter is dan bij de 21/36-koppeling (ca. 2-3 km/u), terwijl het laadvermogen tegelijkertijd aanzienlijk toeneemt. Deze tussenas is daarom ideaal voor motoren met veel koppel en een lineaire vermogenscurve. De motor kan dan aan de primaire zijde voldoende lang worden teruggeschakeld, maar de versnellingssprong van drie naar vier blijft nog steeds precies goed.
ACCESSOIRES
Wij raden de perfecte aan als de ideale combinatie voor een krachtige motor Koppeling en primaire onderdelen van BGM PRO die zijn afgestemd op de transmissie. Voor krachtige motoren raden wij alleen het gebruik van een rechte vertande koppeling en primaire aandrijvingen aan. Deze zijn ontworpen om de hoge belastingen te weerstaan en zijn dankzij hun zorgvuldige fabricage niet luider dan de tandwielonderdelen. Ook de veren van de primaire interne schokdemping zijn aangepast aan de hoge koppels. De strakkere veren voorkomen dat de schokdemping gaat 'blokkeren', waardoor belastingspieken effectief weggehouden worden van de versnellingsbak. De BGM PRO secundaire assen zijn ontworpen voor gebruik met BGM PRO of originele Piaggio tandwielen. De BGM PRO secundaire assen zijn ontworpen voor gebruik met BGM PRO of originele Piaggio tandwielen.
(VS)
Artikelnummer | BGM6506 |
---|---|
EAN-13-code | 4251389126072 |
Merk | BGM PRO |