USP Icon
Gemakkelijk retourneren
USP Icon
Klanten beoordelen Zandri met een 9
USP Icon
Meer dan 100.000 parts in het assortiment

Spacer kit vlotterkamer BGM PRO Dellorto SI20/20,SI24/24,SI26/26 Vespa Largeframe PX,Sprint,Rally,T5,Cosa,LML 2-takt RVS 2mm

  € 16,69
Levertijd 1-3 werkdagen
Bezig met laden...
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9
  • Gemakkelijk retourneren
  • Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
Omschrijving

Het vlotterniveau van de SI carburateurs is niet instelbaar. Als het vlotterniveau te laag is, treden schokken op volle snelheid en gevaarlijk gewichtsverlies op. Dit kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door het gebruik van een Cosa vlotterkamer op een SI24/24E carburateur type van de PX modellen. De vlotter van de Cosa is lager en verlaagt het vlotterniveau. De hier aangeboden afstandhouders brengen het vlotterniveau terug naar het juiste niveau en maken een probleemloze werking mogelijk.

LET OP: Wij raden het gebruik niet aan op carburateurs die nog steeds de standaard vlotterkamer hebben deksel inclusief vlotter van de PX modellen (herkenbaar aan de onafgeveerde vlotternaald met slechts Ø4,5mm ipv Ø5,2mm bij de Cosa). Anders komt het vlotterniveau boven het gat in het mondstuk in het inlaatgebied te staan, waardoor de motor wordt overspoeld met benzine. Een uitzondering vormen de serie carburateurs van de Cosa-modellen (24/24H). Deze kunnen ook profiteren van de afstandhouders, omdat ook hier het vlotterniveau af fabriek zeer laag is.

TUNING TIP: De afstandhouder is niet, zoals anders wordt beweerd, puur geschikt voor problemen door het afstellen van de carburateur (magere schokken bij volledige belasting). Het vaak gepostuleerde ‘leegzuigen’ van de vlotterkamer is een mythe (de motor zou niet zoveel benzine kunnen verbranden als er in de vlotterkamer komt). Tenzij bovengenoemde redenen aanwezig zijn (veranderd vlotterkamerdeksel, bijv. Cosa in PX carburateur), is 99% van het leunen onder volle belasting altijd te wijten aan een verkeerd ontworpen hoofdluchtcorrectie. Als hiervan gebruik wordt gemaakt (door gaten in de luchtfilterbasis te boren of een inlaattrechter of een hoofdluchtcorrectiesproeier te gebruiken die niet is aangepast aan deze maatregelen), daalt het brandstofniveau in de mengleiding bij volledige belasting en zorgt ervoor dat de motor mager worden en zelfs afsterven.

Hoewel een afstandsstuk voor de vlotterkamer dit probleem lijkt op te lossen (door het niveau in het mengbuiskanaal van de carburateur te verhogen), leidt dit vaak tot problemen met overstromende carburateurs en/of de carburateur te rijk afgestemd in het middengebied. De oplossing is dus geen afstandhouder maar het gebruik van een hoofdluchtcorrectiesproeier die is aangepast aan de luchttoevoer. Als dit wordt verlaagd (bijvoorbeeld van 160 naar 140), loopt de motor aanzienlijk rijker en heeft hij geen extra grote hoofdsproeiers meer nodig. Dit wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd en het kleine hoofdluchtcorrectiemondstuk wordt vervangen door een groter exemplaar omdat de motor aanzienlijk wendbaarder was. De oplossing hier is om de kleinere (juiste) hoofdluchtcorrectiesproeier via de hoofdsproeier opnieuw af te stellen. De motor levert dan weer het volle vermogen met als voordeel dat hij stabiel draait in het hogere bereik en bestand is tegen langdurige belastingen. Het is ook belangrijk om het secundaire mondstuksysteem niet te negeren. De leveringssnelheid speelt een belangrijke rol in de totale hoeveelheid benzine die beschikbaar is voor de motor. Als je voorheen een grote hoofdluchtcorrectie en een hele grote hoofdsproeier gebruikte, is de middenstraal vaak zwaar ingevet. Om deze reden worden vaak kleine secundaire mondstukken gebruikt. Daarom moet na de ombouw naar een aangepast hoofdluchtcorrectiemondstuk ook de grootte van het secundaire mondstuk opnieuw worden beoordeeld. Dit moet indien nodig worden vergroot.

Specificaties
Artikelnummer 7671526
EAN-13-code 4251389129745
Merk BGM PRO
Reviews