Tuningkit BGM PRO 177 cc 3 kanaals,voertuigen met aparte smering Vespa PX125,PX150,Cosa125,Cosa150 Touringset
Tuningkit voor het ombouwen van PX125/150 (en soortgelijke) motoren naar 177ccm.
De set omvat:
-
Cilinderkit BGM Pro 177 >
-
Uitlaat BGM Pro Touring
-
Carburateur SI26 BGM Pro
-
Hoofdsproeierset
Het is de bedoeling om op basis van de seriemotor de best mogelijke combinatie van vermogen, koppel en levensduur te verkrijgen.
De set is zonder verdere aanpassing te gebruiken werk (geen frezen, draaien of slijpen nodig) kan op het standaard motorblok worden geïnstalleerd.
PRESTATIEWAARDEN & EIGENSCHAPPEN
Na de ombouw haalt de motor minimaal tweemaal de prestaties van een originele PX125.
De gemiddeld behaalde prestatiewaarden zijn:
-
minimaal 12PK bij 6000 tpm
-
minimaal 15NM bij 5200 tpm
Het hoge koppel dat al vroeg aanwezig is, blijft over een breed toerentalbereik behouden. Dit betekent dat de versnellingsbak eenvoudig kan worden ingesteld op een relatief korte overbrengingsverhouding voor overwegend stads-/interstedelijk gebruik. Dit maakt de motor erg levendig en geeft veel plezier, vooral bij het accelereren.
De eenvoudigste manier om dit te doen is door simpelweg het koppelingsrondsel te vervangen. Om dit te doen, vervangt u eenvoudig het bestaande tandwiel (met 20, 21 of 22 tanden) door een tandwiel met 23 tanden. Als je een hoogwaardige en tegelijkertijd gemakkelijk te gebruiken sportkoppeling wilt gebruiken, kies dan voor de BGM Superstrong koppeling met 23 tanden (voor primair wiel met 68 tanden).
CONCLUSIE
Alles komt samen resulteert in een zeer fijn rijdende, krachtige en zeer duurzame toermotor die bovendien weinig verbruikt. Bovendien heb je een uitstekende basis voor verdere uitbreidingsfasen.
VERDERE AFSTEMMING
De tuningkit profiteert het meest van een krukas met een aangepaste inlaathoek en ( optioneel) een langere slag. De BGM177-cilinder is vanaf het begin ontworpen voor gebruik met een langere slag en vereist slechts een dikkere koppakking (1,5 mm) voor een krukas met lange slag.
Iedereen die van motortuning houdt, zal verrast zijn hoe weinig inspanning die het kost U kunt de motorprestaties verhogen zonder dat u de cilinder hoeft aan te raken. Het belangrijkste punt is de inlaat van de roterende klep, die wordt geregeld door de krukas.
De inlaat wordt uitgezet tot het maximaal mogelijke gebied in het motorhuis (zorg ervoor dat er voldoende afdichtingsoppervlak is voor de krukwangen, en de carburateurpan is geopend voor de doorgang van de 26mm carburateur. Hierdoor kun je al snel ruim 16 pk/19 Nm aan het achterwiel halen, ook al draait de motor in hetzelfde toerentalbereik als voorheen. Door de hoge Dankzij de productkwaliteit kan de motor ondanks de hoge prestatiegegevens nog steeds in het dagelijks leven worden gebruikt en kan hij ook op de snelweg met constant volgas worden gebruikt. Afhankelijk van de gekozen overbrengingsverhouding kan een dergelijke motor gemakkelijk de 120 km/u bereiken. Bij oudere motoren adviseren wij een voorafgaande motorrevisie, vooral het vervangen van de asafdichtingen, zodat langdurig rijplezier over vele duizenden kilometers gegarandeerd is.
Artikelnummer | BGM177TKT |
---|---|
EAN-13-code | 4251389127383 |
Merk | BGM PRO |