USP Icon
Gemakkelijk retourneren
USP Icon
Klanten beoordelen Zandri met een 9
USP Icon
Meer dan 100.000 parts in het assortiment

Tuningkit inclusief cilinder en Ku BGM PRO 177/190 cc Vespa PX125,PX150,Cosa125,Cosa150,GTR125,TS125,Sprint Veloce (VLB1T 0150001-),LML Star 125/150,Stella 125/150

  € 544,95
Niet op voorraad
Bezig met laden...
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9
  • Gemakkelijk retourneren
  • Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
Omschrijving

190CCM POWERPACK VOOR VESPA PX125/150 (ook Elestart-modellen)

De BGM 190ccm-tuningkit bestaat uit twee betrouwbare componenten: de BGM177/190-cilinder, die inmiddels duizenden keren is beproefd en getest, en de stabiele en betrouwbare BGM Touring-krukas met verlengde slag (60 mm in plaats van 57 mm).

Samen vormen ze een uiterst harmonieus geheel dat zeer krachtig maar ook uiterst betrouwbaar is. Toen het werd ontworpen, was de BGM-cilinder bedoeld voor optioneel gebruik met een as met lange slag. De langere slag van de BGM-krukas wordt gecompenseerd door een koppakkingafstandsstuk dat in de set wordt meegeleverd. Dit resulteert in ideale cilinderbedieningshoeken voor een krachtige sporttourer.

De kit kan worden gebruikt als pure plug-in tuning, dat wil zeggen zonder frees-/aanpassingswerk, op elke PX125/PX150-motor (en identieke zoals zoals LML of oudere Vespa-motoren zoals Sprint150 Veloce, GTR125) worden geïnstalleerd. Dit betekent dat je met een geschikte uitlaat, zoals de perfect harmoniserende BGM BigBox Touring, de prestatiewaarden van een Vespa PX200 gemakkelijk kunt overtreffen. Aan het achterwiel is dan al maar liefst 13-15 PK beschikbaar (origineel PX125 ca. 5-6 PK), wat betekent dat de scooter zeer snel accelereert en, afhankelijk van de gekozen overbrengingsverhouding, ruim boven de 100 km/u rijdt.

Wie vanaf het begin meer heeft Als je toegang wilt tot de prestaties, kun je de prestaties aanzienlijk verhogen met zeer eenvoudige middelen. 16-19 pk zijn geen probleem door simpelweg de overstroomkanalen aan te passen (zie onze video-tutorials op ons YouTube kanaal) en de inlaat inclusief carburateur van de 200cc modellen (SI24/24E). De motor blijft net als een seriemotor betrouwbaar doordat het toerental op hetzelfde niveau blijft als de seriemotor. De kwaliteit en kwaliteit van de gebruikte materialen maken ook langdurig volgasbedrijf zonder problemen mogelijk.

Het verbruik blijft zeer gematigd voor de prestatiewaarden en varieert tussen 3,5-4,5 liter.
Ook het volume blijft aangenaam laag, mede dankzij het gematigde toerental.

Voor motoren die voornamelijk in de stad en over land gereden worden, is het voldoende om de overbrengingsverhouding met behulp van een koppelingspignon uit te breiden naar 23 tanden (23 /68= 2,95).

Als je een hoge topsnelheid in gedachten hebt of graag op de snelweg rijdt en geen hoge snelheden wilt, kun je overschakelen naar een geheel gewijzigde primaire overbrengingsverhouding. Wij adviseren het BGM primaire tandwiel voor de PX200 met 65 tanden of 64 tanden.
Deze past ook op de tussenas van de PX125/150-modellen. Samen met een bijpassend BGM-koppelingstandwiel met 22, 23 of 24 tanden heeft u de keuze uit het volledige scala aan mogelijke overbrengingsverhoudingen. Een 23/64 voorverkiezingen zijn hier een goede keuze gebleken.

CILINDER

De bgm PRO 177-cilinder is een harde, keramisch gecoate aluminium cilinder met een boring van 63 mm. De coating (nikkel-silicium-carbide) zorgt voor een extreem harde en duurzame loopbaan. De zuiger heeft een hoog siliciumgehalte. Dit betekent dat het minder thermische uitzetting heeft, slijtvaster is en zeer thermisch stabiel is. Twee 1 mm dikke zuigerveren minimaliseren de wrijving en verhogen zo de prestaties en snelheidsstabiliteit. De kanaalindeling van de cilinder met vier hoofdtransferpoorten en twee boostpoorten is ontworpen voor veel druk vanuit het lagere snelheidsbereik.
  • Cilindermateriaal: aluminium
  • Race: gecoat met nikkel-siliciumcarbide
  • Boring: Ø 63 mm
  • Cilinderinhoud 60 mm Slag: 187 cc< /li>
  • Zuiger: gegoten zuiger met hoog siliciumgehalte en twee stalen zuigerveren van 1 mm
  • Aanbevolen breekrand: 0,8 - 1,2 mm

Controle hoek

  • 60 mm slag: overloop 123°, uitlaat 173° (met basisafdichting 0,2 mm, kopafstandsstuk 1,5 mm)

De overloop kanalen hebben op de cilinderbasis een spruw. Dit betekent dat de kanalen op de cilinder overeenkomen met die op het motorhuis. De spruw kan eenvoudig worden verwijderd om de gehele dwarsdoorsnede van de kanalen te benutten.

De cilinderkop is CNC gefreesd uit massief materiaal. De verbrandingskamer is 4 mm diep in de cilinder verzonken voor een perfecte centrering.
Bovendien wordt het aanpassen van de knelrand veel eenvoudiger gemaakt en is de afdichting altijd gegarandeerd. In het midden zit een schroefdraad voor het monteren van een temperatuursensor.


< td valign="bottom"> < td valign= "onder">

0,8 mm

NAAF 60MM

< /td >

QC

Verbrandingskamer

Compressie

18,38 ccm

11,2: 1

0,9 mm

18,69 ccm

11,0: 1

1,0 mm

19,01 cc

10,8: 1

1,1 mm < /strong>

19,32 cc

10,7: 1

1,2 mm

< p> 19,63 ccm

10,5: 1


< p>

KRUKAS

MATERIAAL
De bgm PRO Touring-krukassen zijn gesmeed. Het materiaal is dichter en voert daardoor de warmte beter af en is daardoor beter bestand tegen kromtrekken. Naast de krukwangen wordt ook de drijfstang gesmeed en vervolgens CNC-gefreesd.

LAGER
Het onderste drijfstanglager wordt gesmeerd via twee grote smeersleuven en in totaal vier extra zakken aan de zijkant. Het SSC-racelager en de zijdelingse drukringen zorgen voor een solide opslag. Het bovenste drijfstanglager wordt gesmeerd via twee smeergaten. Het INA-zuigerpenlager is bij de levering van de krukas inbegrepen.

INLAATHOEK
De bgm PRO Touring-as heeft een aanzienlijk betere inlaattiming in vergelijking met veel andere andere raceschachten. Bij stemcilinders kan de standaardas zijn zeer korte inlaattijd niet bijhouden. Bij een PX-motorhuis sluit de bgm PRO-as daarentegen ca. 58° na het bovenste dode punt (dit verschilt af fabriek afhankelijk van het motorhuis). Met deze stuurhoeken is de motor goed af te stellen. TIP: Als de inlaat zo wordt bewerkt dat de krukas de inlaatsleuf eerder opent, kan er extra vermogen worden gewonnen. Een goede waarde hier is ongeveer 120° BTDC.

CONCLUSIE
De combinatie van bgm PRO-krukas en bgm Pro-cilinder is in alle opzichten een goede beslissing. Hoogste kwaliteit in elk onderdeel. Precisie bij de productie, de gebruikte materialen bieden hoge en langdurige prestaties. Dit alles tegen een onverslaanbare prijs-prestatieverhouding!

Specificaties
Artikelnummer BGM1900KT
EAN-13-code 4251389127413
Merk BGM PRO
Reviews