Even geduld aub...

{{var product.name}} werd toegevoegd aan uw winkelwagen


Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen

{{var product.name}} is verwijderd uit uw winkelwagen


Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Montagehulplijn 024 760 0900
MENU

Technische tekeningen

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Keuzehulp scooter en brommer helmen

Keuzehulp scooter en brommer helmen

Op een bromscooter (45km/u) is het dragen van een helm verplicht. Advies is na een ongeluk om de helm direct te vervangen. In de helmschaal kan namelijk een breuk zitten die niet zichtbaar hoeft te zijn! Indien een helm ouder is dan 5 jaar zonder schade is het tevens een advies om deze te vervangen omdat het binnenwerk van de helm is versleten. Volgens deskundigen is het zelfs zo dat wanneer een helm hard op de grond valt deze al (onzichtbaar) beschadigt kan raken aan de schaal.

U heeft al een MT helm heeft vanaf € 44.90

Het is van groot belang dat u een helm kiest die goed past. Vaak wordt een helm te groot aangeschaft! Een helm moet ‘’aanzitten’’, maar niet knellen!

Helmen zijn er in verschillende uitvoeringen:

Jethelmen-/Retro:

Een gewild type helm vanwege de open ruimte aan de onderkant. Doordat deze helm ‘’kleiner’’  is, is de helm ook makkelijker op te bergen in de helmbak. Deze helm wordt vaak toegepast bij een retro/ vespa scooter.


Integraalhelm:

Dit betreft een volledig afgesloten helm met vizier dat open en gesloten kan worden. De integraalhelm biedt volledige bescherming van het hoofd. Bij een ongeval is de kans op blijvent letsel hierdoor kleiner dan bij het dragen van een jethelm. Deze helmen worden over het algemeen gebruikt bij sportieve scooters/brommers. Bij het passen van deze helm; zorg ervoor dat de helm bij de wangen krap zit: Bij het voorhoofd mag de integraalhelm echter niet ‘’klemmen’’.


Systeemhelm:

De systeemhelm is qua model overeenkomend met een integraalhelm. Deze helmen zijn voorzien van een opklapbaar kinstuk. Deze helmen zijn zeker in de zomer prettig, u kunt met lage snelheid  met een open voorkant rijden. Het passen is hetzelfde als bij een integraalhelm. 


Crosshelmen:

De naam zegt het eigenlijk al. De crosshelm wordt voornamelijk gebruikt in de racerij of enduro schakelbrommers. Een crosshelm is te herkennen aan zijn puntige kinstuk en een zonneklep bovenop de helm. Bij de meeste crosshelmen is de binnenvoering uitneembaar en wasbaar. Sommige crosshelmen zijn voorzien van een geïntegreerd vizier. Bij geen geïntegreerd vizier kunt u gebruik maken van een crossbril.

                                         

Welke maat?

Zandri heeft voor u een maattabel gemaakt zodat u de juiste maatkeuze kunt maken.

 

Houdt rekening bij een nieuwe helm dat de binnenvoering zal gaan vormen naar uw hoofd. Het moet niet zijn dat de helm te strak zit waardoor het onprettig aanvoelt. Echter wanneer de helm nieuw is, moet de helm relatief strak zitten bij de wangen! Maar bij het voorhoofd mag de helm absoluut niet klemmen.

Alle helmen in ons assortiment zijn voorzien van een type ECE goedkeuring!

Wist u dat Zandri ook een opruiming /tweedekans categorie heeft?