Koppelingsrollen BGM Original 15x12mm 5,50g
Slijtage aan de rollen wordt gekenmerkt door een afplatting aan één kant, de rollen kunnen dan niet meer goed in de variatorloopbaan glijden. Dit resulteert in een slechte acceleratie en vaak een lagere topsnelheid omdat de variator niet meer volledig kan uitschuiven vanwege de kleinere diameter van de rollen.
Om voortijdige slijtage te voorkomen raden wij een droogsmeermiddel op PTFE-basis aan in plaats van vet. Dit wordt niet na een paar omwentelingen als vet naar buiten geslingerd, maar blijft permanent in de variator zitten.
LET OP: Controleer voordat u bestelt welke gewichten in uw variator moeten worden gebruikt. Bij gebruikte voertuigen zijn vaak sportvariatoren geïnstalleerd die een andere gewichtsmaat gebruiken dan de originele.
Als u uw voertuig kiest, verschijnen er dus ook maten die niet oorspronkelijk in uw voertuig worden gebruikt.
Tuningtips
Alleen als de motor, bijvoorbeeld door een andere uitlaat, alleen op hogere snelheden dan origineel Wanneer de volledige prestaties zijn ontwikkeld, moeten de gewichten lichter worden gekozen. Anders draait hij 'in het niets', waardoor hij ondanks hogere snelheden minder vermogen heeft en daardoor slechter accelereert, ook al klinkt het sportiever.
Sets met verschillende gewichtsklassen zijn ideaal om te matchen. Gewichtensets met verschillende gewichten kunnen ook door elkaar worden gemengd, bijvoorbeeld 3x5 gram en 3x7 gram. Deze moeten dan altijd afwisselend in de variator worden geplaatst om geen onbalans te creëren. In ons voorbeeld zou je het berekende gemiddelde van 6 gram krijgen. Het enige nadeel is de iets snellere slijtage van de zwaardere gewichten.
De koppelingsveren mogen pas worden geselecteerd nadat de variator is afgesteld. Anders worden deze vaak te hard gekozen om te zware variogewichten te compenseren.
Er is maar één set gewichten waarmee de scooter behaalt zijn beste prestaties en acceleratie. Met de gewichten kun je de eindsnelheid niet beïnvloeden, tenzij ze zo licht zijn dat de motor geen kracht heeft om de tegendrukveer tegen te werken.
p>
De tegendrukveer moet altijd zo zacht mogelijk maar zo hard als nodig worden gekozen. Dan slipt noch de V-riem, noch wordt de aandrijving blootgesteld aan overmatige wrijving, wat slijtage en prestatieverlies zou betekenen.
(US)
Artikelnummer | BGM1511 |
---|---|
EAN-13-code | 4251389141365 |
Merk | BGM ORIGINAL |