USP Icon
Gemakkelijk retourneren
USP Icon
Klanten beoordelen Zandri met een 9.4
USP Icon
Meer dan 100.000 parts in het assortiment

Ontstekingsset BGM PRO 12V Sport V2 (805g) Elektronische ontsteking Vespa Ciao,SI te gebruiken met carter Polini of Malossi (Speed ​​Engine)

  € 206,85
Niet op voorraad
Bezig met laden...
  • Gemakkelijk retourneren
  • Gegarandeerd de laagste totaalprijs!
  • Klanten beoordelen Zandri met een 9.4
Omschrijving

Complete elektronische ontsteking inclusief vliegwiel en CDI
geschikt voor Piaggio Ciao, Si, Bravo en Boxer bromfietsen/bromfietsen.

De kabellengtes zijn identiek aan die af fabriek Ingebouwde ELO-ontsteking van Piaggio.

Technische gegevens

  • Spanning: 6 volt / 12 volt

  • Gele uitgang: licht 6 volt

  • Bruine uitgang: remlicht 6 volt (indien aanwezig)

  • Uitgang blauw: indicator 12 volt (indien aanwezig)

Voordelen van CDI-ontsteking

  • < p>geen afstelling nodig

  • stabiel ontstekingstijdstip bij elke snelheid

  • permanent sterke, constante ontstekingsvonk

    < /li>
  • geen misbaksels meer

  • Mogelijkheid om meerdere consumenten aan te sluiten


De ontsteking past op alle motorbehuizingen waar af fabriek al een elektronische ontsteking in was geïnstalleerd.
Kan ook worden gebruikt op:

  • alle Piaggio Elo-motoren

  • Polini Speedengine voor elektronische ontstekingen

    < /li >
  • Polini Evolutionengine voor elektronische ontstekingen

  • Malossi MP One voor elektronische ontstekingen

  • Pinasco Powercasing voor elektronische ontstekingen


6 volt of 12 volt?
Zoals de fabrieksinstellingen geïnstalleerde ELO-ontsteking De hier aangeboden versie heeft het merkwaardige kenmerk van een spanning van 6 volt voor de hoofdverlichting, maar een spanning van 12 volt voor de richtingaanwijzers. Piaggio heeft deze technologie ook op andere voertuigen toegepast (bijvoorbeeld Vespa PK50S), vermoedelijk voor een snellere responstijd van het knipperlichtrelais bij lage snelheid (stationair draaien).

Spanningsregelaar?

sterk>De vele malen De informatie dat een spanningsregelaar nodig is voor de dynamo is onjuist. Het is een zogenaamd zelfregulerend systeem. Dit betekent dat de belasting van de verbruikers (lampen) voor een passende weerstand zorgt. Als alle verbruikers af fabriek zijn aangesloten zoals bedoeld (gele kabel 6V/15W grootlicht, 6V/4W achterlicht), is er geen spanningsregelaar nodig. Dit geldt echter alleen voor motoren die niet significant hoger toerental maken dan een seriemotor. Afgestemde motoren, die doorgaans aanzienlijk hogere eindsnelheden bereiken, kunnen bij dezelfde verbruikersbelasting een aanzienlijk hogere spanning genereren, waardoor de lampen kunnen doorbranden.

12 volt verlichting op 6 volt spoelen?
Een spoel produceert in principe slechts één vermogen (watt), niet een nauwkeurig gedefinieerde spanning (volt). De spanning is altijd afhankelijk van de aangesloten belasting (verbruiker) en de geïnduceerde spanning (snelheid van het magneetwiel). De belasting wordt bepaald door de lampen. Een lamp van 12 volt heeft een lagere interne weerstand dan een lamp van 6 volt. Daarom kunnen lampen van 12 volt eenvoudig worden gebruikt op een systeem dat is ontworpen voor 6 volt. Er is echter een nog groter risico op overspanning, waardoor de lampen defect kunnen raken. De helderheid is afhankelijk van het wattage dat door de voor- EN achterlichten wordt gebruikt. Probeer eventueel iets uit om te kijken welke combinatie de beste lichtopbrengst geeft, maar niet doorbrandt bij hoge snelheden. Vanwege de hoge snelheden die kunnen worden bereikt, wordt u echter geconfronteerd met het probleem dat de overeenkomstig sterke lampen die niet doorbranden, bij lage snelheden eerder gloeien dan oplichten.

Oplossing
Als je het zekere voor het onzekere neemt Als je wilt gaan, gebruik dan vanaf het begin een spanningsregelaar, zoals BGM6690 (voor 12 volt). Hierdoor heb je ondanks een systeem dat zogenaamd maar 6 volt heeft, een mooi, helder licht dat niet doorbrandt. Als je ook een remlicht wilt aansluiten, kun je de bruine kabel gebruiken. Hier heeft Piaggio echter ook een weerstand parallel aan de lichtbron aangesloten om overspanning te voorkomen.


TIP: Professionals kunnen ook gebruik maken van alle lichtspoelen in serie schakelen (soldeer op de ontstekingsbasisplaat) en hebben dan een zeer hoge lichtopbrengst die via een spanningsregelaar geregeld moet worden. Dit betekent dat ook ombouwingen die een hoog stroomverbruik vergen (elektrische waterpomp, grote koplamp etc.) zonder problemen kunnen worden uitgevoerd.

Origineel Piaggio-nummer van de bodemplaat van de ontsteking: 219965

>
Specificaties
Artikelnummer BGM666CI2S
EAN-13-code 4251389135876
Merk BGM PRO
Reviews