Velg met band compleet BGM Classic,Vespa 3.50 10 inch TT 59P (versterkt) velg 2.10-10 RVS
Twee dingen zijn cruciaal voor het rijgedrag van een band: het rubbermengsel en de structuur van de band band. De bgm-banden zijn compromisloos ontworpen en geproduceerd in Duitsland. Alle innovaties op het gebied van bandentechnologie van de afgelopen jaren zijn in onze banden verwerkt. Het speciaal op elkaar afgestemde materiaalmengsel met een hoog silicagehalte zorgt voor een uitstekende grip in droge en natte omstandigheden. Het extreem stabiele karkas zorgt voor een perfecte rechtuitstabiliteit en een uitstekende lijnstabiliteit bij snel bochtenwerk. Banden worden doorgaans eenvoudigweg uit een laagje rubber in vorm geperst. De bgm-banden zijn aanzienlijk complexer om te produceren en bestaan uit meerdere gelaagde lagen om de perfecte band te creëren die aan de hoogste eisen voldoet en de hoogste snelheidsindex op de markt heeft.
Eigenschappen:
- Goedkeuring tot 180 km/u (Sport) en tot 150 km/u (Classic) zijn ideaal voor krachtige motoren en overeenkomstige inzendingen
- Extra REINFORCED-markering.
- Extreem sterk karkas voor perfecte rechtuitstabiliteit en uitstekende lijnstabiliteit bij hoge snelheden in bochten.
- V-vorm in plaats van U-vorm. Dit betekent dat de band aanzienlijk beter stuurt in bochten en meer contactoppervlak biedt bij het leunen.
- Speciaal op elkaar afgestemde materiaalmix (silicacompound) voor uitstekende grip in droge en natte omstandigheden.
- 100% Made in Germany.
Het bgm Classic-profiel is een eerbetoon aan het profieltype dat werd gekozen als originele band voor veel Vespa's en de Lambretta. Dit betekent dat hij een tijdloos klassiek profiel perfect combineert met bandentechnologie uit de 21e eeuw.
Als er een rode stip op de zijkant van de band staat, plaats deze dan op het ventiel. De band is hier het lichtst en compenseert dus het gewicht van het ventiel.
Belangrijke tips voor het monteren van banden op gespleten velgen (klassieke Vespa & Lambretta)
LOOPRICHTING
Controleer de band op draairichting (pijl ) op de zijwand van de band. Als er een pijl staat, geeft deze de rolrichting aan wanneer de band is gemonteerd.
BANDTYPE TT OF TL
Controleer of de band de TT-markering heeft (binnenbandtype = band met binnenband) of TL (binnenband minder = band zonder binnenband). TT-banden mogen niet worden gebruikt op tubeless velgen. Omgekeerd kan TL worden gebruikt op gespleten velgen, maar deze zijn veel strakker en komen pas in hun uiteindelijke positie terecht met veel bandenmontagepasta en hoge luchtdruk.
VISUELE INSPECTIE EN PRATEN CUM< brControleer voordat u de binnenband in de band steekt of er zich vreemde voorwerpen in de band bevinden. Vul vervolgens de binnenkant van de band met wat talkpoeder. Draai nu de band zodat het poeder zich gelijkmatig kan verdelen.
SLANGMONTAGE
Steek nu de slang in de band en pomp deze een beetje op totdat hij een ronde maakt vorm. Let op de looprichting van de band en op de uitlijning van het ventiel (links/rechts)!
MONTAGEPASTE
Breng wat bandenmontagepasta aan op de bandhiel en rand. Druk de velghelft met het ventielgat in de band en draai het ventiel van de band in het velggat.
Steek de andere velghelft in de band en schroef beide helften met de moeren aan elkaar. Zorg ervoor dat de slang niet tussen de helften bekneld raakt.
Pomp indien nodig wat meer lucht.
LAAT DE BANDEN OP
Zodra de velgmoeren en borgringen zijn geïnstalleerd en goed zijn vastgedraaid (M8 = 22 Nm), begin met het vullen van de lucht.
Begin met weinig luchtdruk en controleer of het ventiel goed in het velggat zit. Verplaats indien nodig het ventiel iets.
Vul de band nu tot ca. 3 bar en kijk of de band gelijkmatig tegen de rand van de velg aansluit. Bij TL-banden kan de luchtdruk ook kortstondig hoger worden ingesteld (niet meer dan 5 bar!). Verlaag na de controle de luchtdruk opnieuw tot het niveau dat geschikt is voor het voertuig. Verwijder resten van banden, zoals bandenmontagepasta of iets dergelijks, door ze te wassen met water en een mild reinigingsmiddel.
VISUELE INSPECTIE
Controleer na montage op het voertuig de band op concentriciteit. Als de band niet soepel loopt, is deze meestal nog niet goed afgesteld. Opnieuw opblazen of een korte rit van ca. 10 meter maken met weinig luchtdruk helpt hierbij. Anders moet de fiets opnieuw worden gedemonteerd en worden gecontroleerd op montagefouten.
EERSTE RIT
Gebruik de eerste kilometers niet het volledige vermogen. De band ontwikkelt pas na enkele kilometers zijn volledige grip. Let hier vooral op op natte wegen.
< /p >
Artikelnummer | BGM35010CTKS |
---|---|
EAN-13-code | 4251389133025 |
Merk | BGM PRO |